Waterhardheid


LoL
Dat heb ik eigenlijk nog nooit gehad...

Misschien wat te laat voor jou maar toch een tip:
Losmaken doe je beter met beleid. Eigenlijk kan je het filtertje beter langs het glas naar boven schuiven in plaats van het los te rukken...
Dus eigenlijk 'duwen' (in de richting van de hoek van het glas) en schuiven in plaats van te trekken...
:p
Ja ik en beleid is iets wat niet samen gaat :D
 
Ja ik en beleid is iets wat niet samen gaat :D

Vergelijk het bvb met een ancistrus: als die tegen het raam plakt ga je toch met een netje schuiven langs het glas in plaats van aan zijn staart te trekken.
Als je aan zijn staart trekt bestaat anders ook de kans dat er smurrie uitkomt!
:D:D
 
Vergelijk het bvb met een ancistrus: als die tegen het raam plakt ga je toch met een netje schuiven langs het glas in plaats van aan zijn staart te trekken.
Als je aan zijn staart trekt bestaat anders ook de kans dat er smurrie uitkomt!
:D:D
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik ooit eens een halve staart in mijn handen had omdat de vis niet uit het hout wou komen, tegenwoordig heb ik daar een oplossing voor: het hout met vis en al in een emmer zetten, valtie er vanzelf uit :D
 
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik ooit eens een halve staart in mijn handen had omdat de vis niet uit het hout wou komen, tegenwoordig heb ik daar een oplossing voor: het hout met vis en al in een emmer zetten, valtie er vanzelf uit :D

Leg je het hout dan in een gevulde emmer?

Ik heb ooit de laatste ancistrus die ik had weggegeven aan een vriend.
Hij zat, zoals altijd, in zijn holle boomstam en was niet te verwijderen.
Niets hielp (trekken, draaien, blazen, duwen, wiegen, shaken....)
Zelfs toen ik het hout deels boven water hing (zodat de vis met de kop uit het water zat) bleef hij onbewogen.
:stars:
Noodgedwongen heb ik de vis dan maar inclusief hout afgeleverd.... :rolleyes:
 
Leg je het hout dan in een gevulde emmer?

Ik heb ooit de laatste ancistrus die ik had weggegeven aan een vriend.
Hij zat, zoals altijd, in zijn holle boomstam en was niet te verwijderen.
Niets hielp (trekken, draaien, blazen, duwen, wiegen, shaken....)
Zelfs toen ik het hout deels boven water hing (zodat de vis met de kop uit het water zat) bleef hij onbewogen.
:stars:
Noodgedwongen heb ik de vis dan maar inclusief hout afgeleverd.... :rolleyes:
In een lege emmer zet ik het hout, net als de legholen waar ze niet uit willen, gewoon op zijn kant zetten in een lege emmer, soms houden ze het wel 5 minuten vol om erin te blijven, maar uiteindelijk laten ze altijd los
 
soms houden ze het wel 5 minuten vol om erin te blijven, maar uiteindelijk laten ze altijd los
:eek:

De vis had dus een langere adem dan mij...
Mezelf kennende maakte ik me na max twee minuten waarschijnlijk teveel zorgen en liet hem vermoedelijk even ademen onder water...
:rolleyes:
Zo kan je bezig blijven natuurlijk. :juggle:

Maar goed: op die manier leek het voor de vis op een reisje met zijn caravan.
Zelfs in een nieuwe omgeving had hij zijn huisje bij...
 

Terug
Bovenaan