Water verdieping omhoog pompen


Danysnipe

Well-known member
Lid geworden
3 maart 2015
Berichten
99
Leeftijd
29
Locatie
Den Haag
Ik vroeg mij af of er een water pomp is die krachtig genoeg is om vanaf mijn badkamer naar de zolder kan pompen voor het vullen na de waterverversingen. Dan hoef ik tenminste niet meer met emmers te lopen als ik een groter aquarium aanschaf.

Ik dacht zelf aan deze:
Hornbach superfish Aquapower

Of hebben jullie een andere manier om water makkelijk een verdieping hoger te krijgen?
 
Een hydrofoorpomp.
Als het enkel voro de bak te vullen is zal de goedkoopste al goed genoeg zijn.
Wat je nodig hebt is de opvoerhoogte. Maar volgens mij kom je automatisch uit bij hydrofoorpompjes.

Gaat wel wat meer kosten dat wat je nu gelinkt hebt.
 
Anders een tuinslang?
 
Comet 1104.92.59 Laagspanning dompelpomp 1260 l/h 15 m

Bij conrad.
Kijk op google voor dompelpomp.of klokpomp.
 
goedkoopste manier is gewoon je slang op de kraan aansluiten en open draaien, heb je geen pomp voor nodig
 
Als hij druk genoeg heeft,wel. ja.

Boven ook een afsluiter op de slang ,om dicht te zetten.
 
Zoiets bedoel ik inderdaad, het zijn alleen wel grote apparaten voor een rio 125. Zn klein pompje van superfish kwa formaat een stuk beter. Zou die (of een andere variant) het kunnen om een verdieping omhoog te pompen?

@Caddyladdy had ik ook aan gedacht, helaas heb ik geen kraan waar een aansluiting op kan in de badkamer.
 
Een mazoutpompje, deze kunnen 20 en meer meters omhoog pompen ;)
 
Zelf heb ik een waterdief van Gardena, bevalt erg goed. Als de maat goed is lekt deze niet. Mocht een waterdief geen oplossing zijn, en je vind geen passende koppeling van Gardena via de link van Jurgen, dan is er ook nog een een alternatief van Hozelock voor gebruik op platte kranen.
 
Ah kijk eens, zoiets zou inderdaad goed zijn!
Bedankt voor het meedenken!
 

Terug
Bovenaan