Water uit ons aquarium


Zanna

Well-known member
Lid geworden
30 april 2020
Berichten
392
Hoi hoi.
Mij leek het leuk om te ervaren wat jullie met het aquarium water doen van een verschoon moment?

Wij gooien het in de tuin over de planten. Scheelt een of meerdere keer (bij ons nu dan) water geven uit de kraan. En de hortensia’s worden als maar paarser of blauwer. ?
 
Bij mij gaat het via de tuinslang direct de vijver in, hoeft die ook niet aangevuld te worden. De salamanders in de vijver doen het goed...
 
Wij gebruiken het voor een paar kamerplanten. Daarnaast gebruiken we het voor de tuin waar nodig (potten met fruit-struiken en boompjes), het mini-vijvertje en de gewone tuin.

Wanneer we geen water nodig hebben gaat het rechtstreeks het toilet in.
 
Tijdens de wekelijkse wissel gebruik ik de wachttijd voor het leeglopen van de aquaria om de kamerplanten water te geven met het 'afvalwater'. Soms bij droog weer nog wat extra gieters de tuin in en de rest verdwijnt gewoon het riool in. De tuin ga ik met de slang helaas niet redden die is wat te ver weg.
 
Wij gebruiken het voor de kamerplanten en de tuin en alles groeit en bloeit enorm
Ja echt he! Wij staan er ook van te kijken. Zelfs schoonmoeder snapte niet hoe wij alles binnen 8 weken zo netjes hadden staan. De tuin was eerst een onkruid jungle met nep planten:stars:
 
@DanielHoogland ik sleep de emmers de tuin in. Alleen gaat het bij mij maar om max 35 liter
 
Ik had ook een buiten-quarantainebak staan die ik niet meer gebruik, daarvan gaat het water wel over de planten, ik vul het steeds aan met spoelwater van het groenten snijden uit de keuken. Het ruikt een beetje naar gier, maar de plantjes genieten er van.
 
Ja ik soms ook hoor. Maar de meeste planten in mijn tuin behoeven eigenlijk geen extra water. Ik heb veel grotere planten / bomen en struiken staan en die heb ik zo laten ontwikkelen dat water geven niet nodig is (diepere wortels).
Alleen wat varens rond een vijver en bloembakken op het terras bijvoorbeeld, die geef ik dan wel water met een gieter maar dit is er meestal maar 1 of 2.
 
Meeste gaat de afvoer in maar de curver bak dir in de gootsteen staat wordt aan het eind geleegd in de tuin meestal onder de appelboom.
 
Hier laat ik het met een lange slang zo de tuin inlopen en dat zakt tussen de stoeptegels erg rap de grond in.
 
@Nicolientje-W jaaaa! En dan nog de bemesting die we iedere week erbij doen.
Gelukkig stinkt die poep niet zo erg.
Wel mijn respect voor al die emmers slepen!

@DanielHoogland hier is alles nog jong, wij wonen nu pas 2 maanden hier en sinds dien is het een echte tuin aan het worden.
 
Ook hier voor de planten en de tuin.
 
Ik vulde vroeger gewoon een paar gieters en deed er de kamer en tuinplanten mee. Nu heb ik een handige aansluiting aan men staande vijver en kan ik direct de tuinslang aansluiten en de tuin besproeien.
 
Gebruik het ook voor de planten en wat ik over heb gaat nu gewoon het riool in. Moet nog een keer een regenton plaatsten en dan kan ik die ermee aanvullen als die niet vol geregend is. Ook heb ik een jerrycan die ik vul wanneer ik vissen in de quarantaine bak heb. Het water gebruik ik dan om de vissen langzaam te laten wennen aan de nieuwe waterwaardes.

Heb ook afvalwater van m'n osmose apparaat en dat gebruik ik voor de 1e spoeling bij de afwas.
 
Naast het aquarium heb ik een afvoer zitten waar ik het in kan laten lopen, echter in de zomer heb ik ook een slang van 7 meter die ik uit het raam kan hangen zodat ik in de tuin de planten kan bewateren (al dan niet met een emmer/gieter vanaf buiten).
 

Terug
Bovenaan