Wat zijn dit?


Nelish

Member
Lid geworden
9 juni 2021
Berichten
10
Leeftijd
35
Hoi mensen.

Na een lange zoektocht op het forum nu toch maar zelf een berichtje geplaatst.

Weet iemand wat dit is ? Alg? En zo ja welke ?
 

Bijlagen

  • IMG_20211001_145352__01.jpg
    IMG_20211001_145352__01.jpg
    249.2 KB · Weergaven: 117
  • IMG_20211001_145230.jpg
    IMG_20211001_145230.jpg
    271.8 KB · Weergaven: 117
Dat lijkt me Hydra toe en dat kun je bestrijden met Flubenol.
 
Ja inderdaad!!!! Mijn dank is groot.

Aanpakken of aankijken ? Het zijn er nu nog maar een paar
 
Had toevallig wat gelezen over die batterij Inderdaad haha. Heb nu kleine hoeveelheid flubenol besteld. Aanpakken it is. Thanks ☺️
 
Ik heb ook Flubenol gebruikt en gebruik dan een halve dosis van wat ze aanbevelen maar als je verder geen bewoners hebt zou je ook een normale dosis kunnen nemen.

Ik zet altijd bij dit soort dingen 220V op het water
Steek je dan ook wel je hand even in het water om te kijken of er echt stroom opstaat:DD
 
Ja heb wat kleine endlers en verschillende garnalen. Die laat ik zitten. Tevens 2 grote zebraslakken maar die haal ik er even tijdelijk uit en gaan naar de grote bak ;)
 
Ik zou zelf eerst een halve dosering gebruiken en hier werkte dat prima en na 36 uur zag je dat ze al grotendeels weg waren. Slakken kunnen er vaak niet goed tegen.
 
Thanks Jessica. Ga ik zeker op die manier proberen . Had het gelezen van de slakken inderdaad dus die ga ik tijdelijk verhuizen. Bedankt voor alle reacties
 
Ik zet altijd bij dit soort dingen 220V op het water. Als dat niet helpt heb ik Flubenol als laatste alternatief ;)
220 V is een beetje overdreven. 12V is al voldoende namelijk.

Mijn ervaring is dat flubenol sneller is en niet herhaald hoeft te worden.
 
Bij nader inzien denk ik dat ook @jessicapilon . Denk dat er straks wel een moderator met een bezem langskomt.
Nou de TS gaat flubenol proberen en het is wel duidelijk inmiddels dat die 220V niet echt serieus moet worden genomen en dat je dat dus niet moet doen:)
 
Thanks Jessica. Ga ik zeker op die manier proberen . Had het gelezen van de slakken inderdaad dus die ga ik tijdelijk verhuizen. Bedankt voor alle reacties
Verhuis de slakken en je verhuisd het probleem, slakken zijn gastheer van ongedierte (gaan in het huisje van de slak zitten)
 
Wat raad je aan ? Want ze laten zitten en dood laten gaan door dat flubenol zie ik ook niet zitten.
 
Ja er is geen oplossing voor, die slakken zijn helaas de pineut en zullen het niet redden
 
Btw, hier hadden de puntslakken en posthoornslakken eigenlijk geen last van een halve dosering flubenol maar goed of deze slakken er ook tegen kunnen durf ik niet te zeggen.
 
Ik heb hier zonder problemen slakken verhuisd. Daarna is de hydra niet terug gekomen.
 
Dat heb ik ook al vaker gehoord Lizzy maar goed ik heb er geen ervaring mee. Als hydra met een plant meekomt en je het snel bestrijdt dan blijven de slakken misschien ervan verschoond.
 

Terug
Bovenaan