Wat zijn dit in ene voor beestjes?


Sol

Well-known member
Lid geworden
10 september 2020
Berichten
185
Wat is dit voor beestje? Hoe kom ik er in ene aan, en moet ik me zorgen over maken?
 

Bijlagen

  • VID_20200928_162148987.mp4
    25.6 MB
Sorry, best moeilijk goed te filmen.
 
Misschien helpt dit filmpje een beetje.
 

Bijlagen

  • VID_20200928_134824658.mp4
    21.9 MB
Oei, mijn topic is verplaatst naar 'plagen'. Is dat een slecht teken?
😕
 
Als ik het zo zie dan kan ik mij niet voorstellen dat dit een gewild of gepland diertje is, vandaar de plagen, er zullen zo wel reacties komen.
Mijn idee is altijd geweest dat wat niet in je bak hoort je het er zo snel mogelijk moet uithalen.
 
Ik ben er niet van overtuigd dat het een cyclops is.
Daar is het wel erg groot voor.
Maar ik moet ook toegeven dat ik geen idee heb wat het wel is.
 
Als ik het zo zie dan kan ik mij niet voorstellen dat dit een gewild of gepland diertje is, vandaar de plagen, er zullen zo wel reacties komen.
Mijn idee is altijd geweest dat wat niet in je bak hoort je het er zo snel mogelijk moet uithalen.
Ah, oké. Natuurlijk hoop ik dat het geen kwaad kan, maar ik ben vooral heel benieuwd. Misschien is het wel iets leuks/positiefs?

Ik ben er niet van overtuigd dat het een cyclops is.
Daar is het wel erg groot voor.
Maar ik moet ook toegeven dat ik geen idee heb wat het wel is.
Denk het ook niet, maar het heeft me wel op weg geholpen. Ben o.a. 'ostracoda' of 'seed shrimp' tegen gekomen, die hebben een schaal en dat lijkt hierop. Maar hoe groot die zouden kunnen worden weet ik nog niet. Het beestje dat ik gevangen heb is ongeveer 2 mm lang.
 
Nee, geen levend voer gegeven. De planten in deze bak zijn ook niet echt nieuw meer.
Vorige week heb ik wel twee appelslakken uit een andere bak in deze geplaatst, maar in de bak waar die al heel lang woonden heb ik deze beestjes nog niet gezien.
 
Helaas kan ik er zelf geen goede foto van maken, maar ik ga er even vanuit dat het een soort van ostracodes is (mosselkreeftje in het Nederlands) zijn. Sommigen kunnen wel 3,2 mm worden lees ik net. Interessant. Goed om afval op te ruimen.
Bedankt voor het meedenken. 🙂
 

Terug
Bovenaan