Wat zijn deze vissen nog waard?


M

Miaus

Guest
Ik wil mijn vissenbestand veranderen, daarom wil ik hoeveel deze vissen nog waard zijn. Alles zit iets meer dan 1 jaar in mijn aquarium dus zullen niet veel ouder zijn. Alleen de Hujeta zit er sinds een half jaar in. Verder is nooit een vis ziek of gewond geweest.

2x Maanvis "wildkleur" (Pterophyllum scalare)
- Dit is een paartje dat al meerdere malen eieren heeft gelegd maar nog geen broed heeft gehad. Dit komt omdat de andere bewoners de eieren uiteindelijk toch altijd te pakken krijgen ondanks de inzet van de ouders.

3x Pictus (Pimelodus Pictus)

1x Rocket Gar (Ctenolucius hujeta)
- De Rocket Gar is al gewend aan dood voer.

7x Black Skirt Tetra (Gymnocorymbus ternetzi)
 
Je hujeta raak je denk ik slecht kwijt.
http://aquavisie.retry.org/Database/Vis ... ujeta.html

De rest weet ik niet.
Maanvissen zijn wel gewild, maar bij mijn weten is dit geen speciale soort.

Je pictussen raak je wel kwijt, maar ik denk dat je blij mag zijn als je iets krijgt voor je vissen.
Is meestal zo.
Alleen met je hujeta zal je moeilijkheden krijgen denk ik.
 
Bedankt voor je antwoord!
Ik was hier al bang voor ja. Ik hoopte dat het paartje maanvissen vooral wat waard zou zijn.

Overigens:
Dat de hujeta 70 cm word, word wel vaker beweerd hoewel door veel andere sites word verteld dat dit niet klopt.
Zelf heb ik na veel zoeken ook nog nooit een plaatje of iets gevonden van hujeta's die groter waren dan +- 25cm...
Van andere forums hebben ze het meestal toch over max 25cm. Lekker verwarrend dit altijd :stom:
 
Ja, is vaak zo, nu is mijn ervaring dat aquavisie meestal gelijk heeft.
Als ze kleiner blijven kan dat komen door een te kleine bak. Er zijn niet veel mensen met een 5 meter bak. Dan vergroeien ze en blijven ze kleiner. Is bij goudvissen in een kom ook het geval.
 
120 x 50 x 50

Ik heb foto's van de pictussen ze staan op marktplaats op dit moment.
 
Handig vergeet ik de link...

Deze link deed raar.

Anders bij zoeken invullen: Diverse Zuid-Amerikaanse vissen
 

Terug
Bovenaan