Wat voor bodem?


D

Doreen

Guest
ik zit met zelfde verhaal. wil na tijdje toch weer kleine bak opstarten en nu eens goed beginnen met naar mijn idee.....de juiste bodem. Deze zou voor bodembewoners bv appelslap, garnaal en algeneters (vis) goed bruikbaar , niet giftig moeten zijn en ook nog eens goed voor plantengroei. Ik heb nu naar dennerle 9 in 1 bodem gekeken of tetra subtraat. moet ik dat nu doen of niet. Ik wil graag echt goed goeiende planten. Is er een starters topic waar ik dit kan terugvinden, evenals of ik 'spulletjes'aan het water moet toevoegen....? Ik zou graag goed tips hiervoor krijgen. Ben bang dat me in een winkel van alles wordt aangesmeerd....
 
Het makkelijkste? Filterzand met eventueel kleibollen of rootsticks voor moerasplanten.
 
Je kan ook kijken nar Aquasand van de Hornbach. Is iets duurder maar goed spul. Hou er wel rekening mee dat je dan garnalen gaat nemen die geen ph verlagende bodem nodig hebben;)
 
ik zit met zelfde verhaal. wil na tijdje toch weer kleine bak opstarten en nu eens goed beginnen met naar mijn idee.....de juiste bodem. Deze zou voor bodembewoners bv appelslap, garnaal en algeneters (vis) goed bruikbaar , niet giftig moeten zijn en ook nog eens goed voor plantengroei. Ik heb nu naar dennerle 9 in 1 bodem gekeken of tetra subtraat. moet ik dat nu doen of niet. Ik wil graag echt goed goeiende planten. Is er een starters topic waar ik dit kan terugvinden, evenals of ik 'spulletjes'aan het water moet toevoegen....? Ik zou graag goed tips hiervoor krijgen. Ben bang dat me in een winkel van alles wordt aangesmeerd....
Wij hebben nog géén bodem topic meen ik....

45168948-huilende-emoticon-cartoon.jpg
 
Ik heb nog niet zo lang de ada amazonia powder en tot nu toe heel tevreden. De planten groeien als kool! Helemaal anders dan in mijn andere aquarium waar jbl sansibar zand in ligt.
 
Ik heb die hier ook staan maar nog niet gebruikt omdat je de eerste tijd zoveel moet verversen. ik hou het eerst bij de Enviroment bodem.
 

Terug
Bovenaan