Wat voor algeneters heb ik


DAR42

Well-known member
Lid geworden
29 december 2021
Berichten
250
Leeftijd
32
Inmiddels van een aantal forum leden gehoord dat ik misschien niet de vis heb die de winkel (hornbach) zei dat ze verkochten en het zelfde voor 2 vissen van marktplaats. Maakt verder niet veel uit want ik vind het mooie vissen, alleen mochten ze wel te groot gaan worden voor mijn bak moet ik optijd naar een ander huisje gaan zoeken natuurlijk.

De eerste
20220103_144619.jpg

Hornbach zei dat dit een ancitrus dolichopterus zou zijn die niet groter dat 15 cm zou worden, iemand die er verstand van heeft en mij kan uitleggen of dit dan niet toch een pleco is ?

De 2e vis is een adoptie vis
20220103_144929.jpg

Ik gok dat het dezelfde soort als de 1e.

Als laatste
20220103_144936.jpg

Deze (zijn er 2 totaal) zijn mij verkocht als L144 met rode ogen. Nu begreep ik dat een L144 alleen blauwe ogen heeft en dat dit dus mogenlijk een albino borstelneus is ? Iemand die mij kan vertellen hoe groot deze zou kunnen worden dan ?

Ik heb deze vier vissen in mijn rio 350 zitten met voldoende schuilmogelijkheden, ik durf het geslacht van de vissen niet te zeggen, maar tot nu toe heb ik ze nog maar 1x een kleine stoei partij met de bruine zien hebben van 5 seconden. Is mijn bak groot genoeg voor deze vier ( als het allemaal plecos blijken te zijn die 20+ cm gaan worden zoizo niet natuurlijk)
 

Bijlagen

  • 20220103_144929.jpg
    20220103_144929.jpg
    161.4 KB · Weergaven: 71
  • 20220103_144936.jpg
    20220103_144936.jpg
    213.3 KB · Weergaven: 72
Nummer 2 is een ancistrus cf cirrhosus en word meestal 12 cm
Nummer 3 is de albinovariant van de ancistrus cf cirrhosus
Een L144 heeft altijd blauwe ogen, helaas is mp niet bepaald de meest betrouwbare bron om blind op te varen wat daar aangeboden word en weet d everkoper vaak zelf niet watie in huis heeft en plakt er maar een naam op die via google boven komt drijven, echter heeft google enkel het logoritme van meeste hits maar 0% eigen kennis, dus ook daar kun je niet op vertrouwen
 
Overigens is de albinovis een man en de gewone ancistrus een vrouw, en gezien ancistrussen kweken als konijnen en de nakweek niemand wil, is het raadzaam 1 van de twee elders te huisvesten
 
Nummer 2 is een ancistrus cf cirrhosus en word meestal 12 cm
Nummer 3 is de albinovariant van de ancistrus cf cirrhosus
Een L144 heeft altijd blauwe ogen, helaas is mp niet bepaald de meest betrouwbare bron om blind op te varen wat daar aangeboden word en weet d everkoper vaak zelf niet watie in huis heeft en plakt er maar een naam op die via google boven komt drijven, echter heeft google enkel het logoritme van meeste hits maar 0% eigen kennis, dus ook daar kun je niet op vertrouwen
Top dankje, enig idee wat je denk dat de 1e is ?
 
Overigens is de albinovis een man en de gewone ancistrus een vrouw, en gezien ancistrussen kweken als konijnen en de nakweek niemand wil, is het raadzaam 1 van de twee elders te huisvesten
Bedankt voor de reactie, daar ga ik ook even naar kijken dan, enig idee wat de vis op de 1e foto voor geslacht is ?
 
Bedankt voor de reactie, daar ga ik ook even naar kijken dan, enig idee wat de vis op de 1e foto voor geslacht is ?
Bij die soort is zelfs door experts het geslacht niet te bepalen, worden wel een ruime 40 cm
 
Als je door die afbeelding van mij erachter bent welke soort je hebt, kun je op www.planetcatfish.com die soort opzoeken en lezen wat zijn behoeftes zijn qua onderhoud, eten, temperatuur en hoe groot hij/zij word
 
Als je door die afbeelding van mij erachter bent welke soort je hebt, kun je op www.planetcatfish.com die soort opzoeken en lezen wat zijn behoeftes zijn qua onderhoud, eten, temperatuur en hoe groot hij/zij word
Kijken naar dat plaatje kom ik uit op een L001
 

Bijlagen

  • 5AB7C56F-0257-472F-98C8-AC2B9FDDD076.jpeg
    5AB7C56F-0257-472F-98C8-AC2B9FDDD076.jpeg
    460.1 KB · Weergaven: 78
Dus eigenlijk komt het er nu op neer dus dat het het slimste is om 1 van de anicistrussen te verkopen, de albino man zodat ik 2 vrouwtjes ove hou of de bruine vrouw zodat ik een albino vrouw en man over hou. Daarnaast is het dus ook raadzaam om de L001 te verkopen omdat deze met 30-40cm te groot gaat worden voor mijn aquarium, iemand enig idee hoelang het duurt (ook afhankelijk van de voeding natuurlijk) voordat deze vissen volwassen maat bereiken ?
 
Ik zou de 2 ancistrussen houden en de L001 weg te doen, en mochten de 2 geen koppel worden heb je ook geen kleintjes....en de man ziet er meestal mooier uit met het 'gewei' als de vrouw.
 
Dus eigenlijk komt het er nu op neer dus dat het het slimste is om 1 van de anicistrussen te verkopen, de albino man zodat ik 2 vrouwtjes ove hou of de bruine vrouw zodat ik een albino vrouw en man over hou. Daarnaast is het dus ook raadzaam om de L001 te verkopen omdat deze met 30-40cm te groot gaat worden voor mijn aquarium, iemand enig idee hoelang het duurt (ook afhankelijk van de voeding natuurlijk) voordat deze vissen volwassen maat bereiken ?
De L001 zal vergroeien in jouw bak omdat je bak te klein is voor hem/haar dus het is niet wanneer hij te groot word, maar wanneer de boel gaat vergroeien omdatie niet mooi uit kan groeien, dus liever vandaag dan morgen wegdoen.

Overigens zullen je ancistrussen altijd een koppel vormen als er niks anders aan soortgenoten inzit want voortbestaan van de soort is dan het belangrijkst en dan zit je met een berg nakweek die pas met 6 maanden verkoopbaar zijn, iedere maand ruim 80 jonkies per nest, waar ga je dat laten?
 
De L001 zal vergroeien in jouw bak omdat je bak te klein is voor hem/haar dus het is niet wanneer hij te groot word, maar wanneer de boel gaat vergroeien omdatie niet mooi uit kan groeien, dus liever vandaag dan morgen wegdoen.

Overigens zullen je ancistrussen altijd een koppel vormen als er niks anders aan soortgenoten inzit want voortbestaan van de soort is dan het belangrijkst en dan zit je met een berg nakweek die pas met 6 maanden verkoopbaar zijn, iedere maand ruim 80 jonkies per nest, waar ga je dat laten?

Ik heb zelf 2 bruine Ancistrus cirrhosis en daar zijn 6 jonkies uit voortgekomen, 5 wildtype en 1 albino. @Nicolientje-W waarom is de nakweek van albino x wildtype dan niet goed? Zien ze er raar uit?
Overigens, als de man een nest heeft, bij mij in een holle tak, schep ik 80% eitjes eruit. Hij broedt dan verder en dan zijn er 1 of 2 nakomelingen. Wij genieten daar erg van, die kleintjes erbij.
Succes met keuzes maken!
 
Ik heb zelf 2 bruine Ancistrus cirrhosis en daar zijn 6 jonkies uit voortgekomen, 5 wildtype en 1 albino. @Nicolientje-W waarom is de nakweek van albino x wildtype dan niet goed? Zien ze er raar uit?
Overigens, als de man een nest heeft, bij mij in een holle tak, schep ik 80% eitjes eruit. Hij broedt dan verder en dan zijn er 1 of 2 nakomelingen. Wij genieten daar erg van, die kleintjes erbij.
Succes met keuzes maken!
Nee er is niks mis met de nakweek zelf, alleen kruisingen zijn niet geliefd bij de meeste liefhebbers, dat is eigenlijk het enige
 

Terug
Bovenaan