Wat voeren jullie je Corydoras?


KevinMi

Well-known member
Lid geworden
29 december 2014
Berichten
823
Locatie
Purmerend
Hey allemaal, ik vroeg mij af wat jullie de corydoras voeren? Ik zelf voer tetra waffers, diepvries rodemuggenlarven, cyclops pakken ze ook wel en tetra Tabimin. Ik moet zeggen de Cory's zijn echt helemaal gek van de Tabimin pilletjes daar worden ze echt wild van. Ik ben benieuwd wat ze bij jullie het meest waarderen
 
De cory's die ik in het verleden heb gehad werden altijd helemaal gek van rode muggenlarven, levend of diepgevroren maakte niet uit. Ze gingen er vol voor! Erg leuk om te zien.
Dit gebruikte ik af en toe tussendoor als "snack", niet als hoofdvoeding.
 
De Cory’s krijgen hier better tabs van Bassleer en af en toe wat artemia, daar zijn ze helemaal gek op:smitten:
 
Hier krijgen ze vooral sera immunpro, rode muggenlarven en op de "garnaaldagen" met een beetje geluk (want er zwemt me een partij vreetwolven in die bak) stukjes garnaal.
 
Ook ik voer mijn corys met tetra wafers, ook Omega One Veggie Rounds en levende blackworms. Ooit las ik over zelfgemaakt voedsel voor zoetwatervissen in een papieren schrijfhelpen, en sindsdien probeer ik af en toe die experimenten.
Ik maak ze soms zachte kikkererwtenmeelballetjes. Hardgekookte eierdooiers bevatten goede eiwitten, dus ik maak er ook kleine balletjes van en mijn corys lijken er dol op te zijn.
 
Ocean Nutrition tropical wafers, Ocean Nutrition algea wafers, vlokvoer, zinkende korrels van Tertra (dacht ik).
Soms wat diepvriesvoer.

Aangezien het een gezelschapsaquarium is (met ook Amano's en een koppeltje Goerami's, die jatten veel weg), weet ik nooit wat de Cory's nu echt te eten krijgen.
Ze doen het goed en gaan los op het vooral het vlokvoer en de korrels die naar de bodem zakken.
 

Terug
Bovenaan