Wat te doen met magnesium sulfaat?


Dat gebruik je in het geval je een tekort hebt van de bestanddelen die in de stof/poeder zitten. Dus magnesium of kalium.
 
ja ok ..maar wat is het precies?

Het zelfde als kalium ?
 
Ik ben echt geen chemicus maar het is een mengsel van kalium en Sulfaat zoals de naam al zegt.
Je voegt er dus magnesium en kalium mee toe.
 
Dan lijkt het mij eigenlijk overbodig , omdat ik dat andere ook al toevoeg?

Of doet magnesium ook een belangrijk iets met de plantjes?


Snap er niks van :p
 
Bij de gaatjes moet je kaliumsulfaat gebruiken omdat je gaatjes hebt en waarschijnlijk een kaliumtekort. Magnesium is ook niet nodig dan nee.
 
dat begrijp ik , maar was benieuwd wat magnesium zeg maar doet , ten behoeve van de plantjes
 
MgSO4

Oftewel

Mg
S
O

Geen kalium.

Is een bouwsteen voor bladgroen, transporteer stoffen en is zelf mobiel. Roestige vlekken op bladeren wijzen op mobiliteit van Mg naar ander delen van de plant.

Mg zit normaal gesproken in kraanwater. Maar ook in zo een beetje alle merken plantenvoeding (niet de merkloze).

S zit ook in leidingwater en is ook onderdeel van Festal en Seachem.

Mijn verwachting is dat wanneer je niet met osmose in de weer bent, maar leidingwater hanteert bij verversen dat de kans op tekort klein is. Tevens geldt dat bij gebruik van osmose er remineralisatie-middelen te koop zijn.
 
Magnesiumsulfaat wordt ook gebruikt bij de behandeling tegen bloat, omdat het vocht afdrijft.
 
Nee daar zit geen kalium in nee. Maar de TS heeft gaatjes in de bladeren en er is geadviseerd kaliumsulfaat toe te passen. Dit speelt bij het Belgisch groen.
In de csm+b van Gilles zit geen kalium meer namelijk. Ik ken het probleem via de pb.
Maar duidelijk is dat in magnesiumsulfaat geen kalium zit. Wel heeft hij het advies gehad dat te gebruiken tegen de gaatjes in die plant.
Iemand plaatste een link waaruit bleek dat deze plant snel gaatjes vertoont bij een kaliumtekort.
 
als eventueel goedkoper alternatief zou je patentkali kunnen gebruiken ,dan dien je zowel kalium,sulfaat en magnesium toe
 
maar dus kort samen gevat is het niet nodig dit toe te voegen ? en ik voeg inderdaad alleen leidingwater toe plus ( Kalium , Kno3,Fosfaat,Csmb,co2 )


Groetjes
 
Omdat in de csm+b van aquariumbemesting geen kalium meer zit , kom je op een tekort uit.

vandaar de extra kalium.

zo is mij het verteld.
 
Robert, Wij gebruiken dus zoals je al zegt kaliumnitraat en kaliumfosfaat. Echter had ik desrtijds bij hetzelfde plantjes verschijnselen van gaatjes nadat ik was overgegaan op de csm+b. In de volledige plantenvoeding zat wel kalium namelijk. Waarschijnlijk is de kaliumhoeveelheid die we al toedienen niet hoog genoeg voor deze plant. Sinds ik apart kalium toevoeg in de vorm van kaliumsulfaat gaat het wel goed.

Normaliter heb je bij de EI niet snel een kaliumtekort.
 
Zoals jessicapilon aangeeft , ervaar ik het zelfde...
 

Terug
Bovenaan