Wat moet ik nu doen?


huskymon

New member
Lid geworden
5 april 2023
Berichten
1
Leeftijd
45
Hallo allemaal. Ik had een leuk koppel maanvissen zonet het mannetje uit z'n lijden verlost bleef maar op z'n zij hangen, happen naar lucht en niet eten. Had hem al apart ik ern kweeknetje in het aquarium. Maar het vrouwtje bleef ook rond het netje zwemmen leek wel een getrouwd stel.
Al menig keren nestjes gehad. Wat is het beste om nu te doen.
 
Is het vrouwtje nu alleen?
Ik weet niet of maanvissen nog koppelen met een andere maanvis eigenlijk.
Je zou misschien kunnen kijken voor een mannetje en het kunnen uitproberen, anders zal je haar denk ik weg moeten doen want in haar eentje zal ze ook niet heel gelukkig worden.
 
Lastige vraag want het beste is om deze in een groep te houden maar daar heb je denk ik geen ruimte voor?
 
Maanvissen zijn niet erg trouw, ze kiezen makkelijk een andere partner. Ik had een keer een koppeltje en dacht ze apart te zetten zodat ze hun eitjes ergens anders konden leggen, en toen keken ze niet meer naar elkaar om. Ik heb de indruk dat ze meer trouw zijn aan een bepaalde locatie.
Maar de vraag is inderdaad of je er voldoende ruimte voor hebt.
 
Maanvissen zijn niet erg trouw, ze kiezen makkelijk een andere partner. Ik had een keer een koppeltje en dacht ze apart te zetten zodat ze hun eitjes ergens anders konden leggen, en toen keken ze niet meer naar elkaar om. Ik heb de indruk dat ze meer trouw zijn aan een bepaalde locatie.
Maar de vraag is inderdaad of je er voldoende ruimte voor hebt.
Ik heb 2x eitjes gehad en het vrouwtje legde ze natuurlijk en 3 mannen waren ze aan het bevruchten:DD
 

Terug
Bovenaan