Wat maakt dit geluid?


W

willem123

Guest
Sinds kort maakt mijn aquarium af en toe een raar geluid,
Meestal is het gewoon het filter die ik dan even moet aantikken maar nu komt er een nieuw geluid bij. het is net of er wat heel hard staat te trillen (hoe beschrijf je zoiets :S) Ik ga het wel proberen op te nemen.
Kan het zijn dat mijn verwarming een raar geluid maakt?
Het geluid duurde in het begin maximaal 5 seconden maar het word steeds langer.
Wat zou het kunnen zijn?

Het betreft een juwel rekord 600 met standaard filter en voor de verwarming moet ik even voor kijken.
 
Veranderd er ook iets als je aan de filter of de verwarming komt?
Kan misschien met trillingen te maken hebben.
 
Heb je een luchtpompje (bruissteentje) in je aquarium? Die dingen kunnen ook gekke trilgeluiden maken als ze net een beetje ergens tegenaan staan. Maar als eerste zou je inderdaad denken aan het filter. Probeer eens heel goed te luisteren waar het geluid precies vandaan komt, als dat lukt :)

- Mascha
 
vermoed dat het je filterpomp is die juwel dingen kunnen soms hele vreemde geluiden veroorzaken van brommen piepen schuren tot gieren heb ik hier al voorbij horen komen
het pompje resoneert als een gek even contact met de behuizing en het is weer eens zo ver

oplossing wil wel eens zijn voldoende filter watten gebruiken in het filter (althans bij mij werkte dat)

groet

jaap
 
Een bruissteentje zit er niet in dus dat valt weg.
Vanavond als ik weer is niet kan slapen door m'n aquarium zal ik is luisteren. :p
 
Kan je beter nu luisteren.
Kan je er nog wat aan doen.
 
Mijn verwarmingselement maakte het geluid dat jij beschrijft, is een j�ger. Klinkt een beetje zoals ze in tekenfilms wel het geluid van onder stroom staan nabootsen, een hoge trillend gezoem.
 
Ja precies!!
Dus waarschijnlijk toch d verwarming
Enig idee hoe ik er vanaf kom?
 
Ik heb de leverancier aangeschreven en een nieuwe gekregen, zonder problemen. Mijn thermostaat is van J�ger ( eheim) en die doen zeker niet moeilijk. Als je nog garantie hebt, de leverancier aanschrijven en anders een nieuwe kopen.
 

Terug
Bovenaan