wat is wijsheid.... Heros Severum


Mark D

Well-known member
Lid geworden
27 oktober 2019
Berichten
456
Leeftijd
61
Beste mensen,

Als sukker voor zielepoten heb ik een Heros Severum red spotted van iemand overgenomen. De arme knul had geen leven bij de vorige eigenaar, werd enorm gepest. Hier bij mij heeft hij meer ruimte en ik zie dat hij volledig wordt geaccepteerd. Het vrouwtje Aquidens toonde meteen belangstelling en de vriendschap is wederzijds. Superleuk om te zien hoe ze met elkaar optrekken. Hij eet al, en belangrijk, hij rust/slaapt. Ik denk dat hij dat wel ff kan gebruiken, niemand hier die hem opjaagt en zo te zien heeft hij zelf ook geen enkele behoefte om vervelend naar anderen te doen.

NIET schrikken van de foto's, hij is NIET ziek.
Wel zwaar beschadigd door alle aanvallen die hij heeft doorstaan.

Wat is nu wijsheid? Kan dit met voldoende rust, goede waterkwaliteit en goed eten vanzelf nog herstellen ? Of moet ik toch de natuur een handje helpen door zout of andere goed-doenertjes aan het water toe te voege ?.
Hij is al volwassen, dan helen schades denk ik langzamer toch ?

gr

Mark
 

Bijlagen

  • IMG_0188.JPG
    IMG_0188.JPG
    377.5 KB · Weergaven: 173
  • IMG_0198.JPG
    IMG_0198.JPG
    317 KB · Weergaven: 171
Lijkt opzich mee te vallen.
Ik denk dat je hem met 2gr zout p/l en temperatuur verhogen naar 27/28 graden met een week of vier wel weer bij getrokken hebt.

Dat hij eet, relaxt en vrienden maakt is al een goed teken
 
Beste mensen,

Als sukker voor zielepoten heb ik een Heros Severum red spotted van iemand overgenomen. De arme knul had geen leven bij de vorige eigenaar, werd enorm gepest. Hier bij mij heeft hij meer ruimte en ik zie dat hij volledig wordt geaccepteerd. Het vrouwtje Aquidens toonde meteen belangstelling en de vriendschap is wederzijds. Superleuk om te zien hoe ze met elkaar optrekken. Hij eet al, en belangrijk, hij rust/slaapt. Ik denk dat hij dat wel ff kan gebruiken, niemand hier die hem opjaagt en zo te zien heeft hij zelf ook geen enkele behoefte om vervelend naar anderen te doen.

NIET schrikken van de foto's, hij is NIET ziek.
Wel zwaar beschadigd door alle aanvallen die hij heeft doorstaan.

Wat is nu wijsheid? Kan dit met voldoende rust, goede waterkwaliteit en goed eten vanzelf nog herstellen ? Of moet ik toch de natuur een handje helpen door zout of andere goed-doenertjes aan het water toe te voege ?.
Hij is al volwassen, dan helen schades denk ik langzamer toch ?

gr

Mark
Wat ben je toch een goedzak 😁
 
Zo erg ziet die er toch niet uit? ik zie althans geen zware verwondingen, schimmelvorming of een magere vis.

Niks gaan doen, geen zout, geen middeltjes, gewoon lekker laten rondzwemmen.
 
Ik denk dat na wat goede wissels dit vanzelf bij trekt. Miss wat voogle erin maar meer niet.
 
Jullie schrijven allemaal dat jullie het wel vinden "meevallen" ... WoW..

Ik schrok me kapot joh toen ik hem zag, De foto waar z'n rechter rkant op staat, de arme jongen is gewoon aangevallen met stevige happen .

Fijn, dat ik meer drama zie dan in werkelijkheid noodzakelijk is. Ik pak de tip van een beetje zout en de temperatuurverhoging mooi mee van hier.

Bedankt mensen !!!
 
Nou moe :D.... de nieuwe vriend blijkt een stuk slimmer dan hij er uit ziet zeg....

Ik kweek regenwormen, de grote aquidens en de grote aal moeten meer eten dan de anderen, zo'n twee keer per week probeer ik er voor te zorgen dat in ieder geval deze twee een vette worm naar binnen krijgen. Zaterdag avond zag Heros dit voor zijn ogen gebeuren, nog wat extra wormpjes in de bak gegooid, maar de bestaande bewoners die bekend zijn met dit protocol waren natuurlijk vele malen sneller.

Zondagavond gooi ik er voor de gein nog een paar in. Wat denk je. TWEE keer raak voor Heros. Hij snaait er ééntje precies vóór de bek van een ander weg zeg. Ik lach me helemaal gek. Einstein heeft dus na de eerste keer al in de gaten dat het belangrijk is om ff op te letten en niet te bescheiden te zijn.

Dat gaat de goede kant op , mensen !!!

gr

Mark
 
hoe is het ondertussen met de heros? Nog aanwezig in de bak? Heros zijn rustige vissen en kunnen vaak wel overweg met andere rustige soorten.
 
hoe is het ondertussen met de heros? Nog aanwezig in de bak? Heros zijn rustige vissen en kunnen vaak wel overweg met andere rustige soorten.
Wat leuk dat iemand in een wat ouder topic nog ff er op terug komt.

De lieverd is uiteindelijk helemaal opgeknapt. Ik heb wat vaker water ververst dan ik normaal zou doen en ik heb minimale hoeveelheid van dat extra mineralen/sporen toegevoegd, dit is geen medicijn, maar gewoon een opppeppertje voor de waterkwaliteit in het algemeen. Daarna kwam er een liefhebber voorbij, heb ik hem weer doorgezet, en inmiddels zit hij in een grote bak met soortgenootjes waar het gewoon wel goed gaat.

Zo zie je, met een beetje dierenliefde voorop, en dat er niet altijd overal meteen een portemonee getrokken hoeft te worden, kom je in de hobby zat mensen tegen waarmee je tot mooie oplossingen komt.

fijn weekend !!

Mark
 

Terug
Bovenaan