Wat is er mogelijk voor een West-Afrika 70 liter ( 56 x 32 x 39,5 cm ) ?


Herbstnebel

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2015
Berichten
999
Locatie
Provincie Oost-Vlaanderen
Ik had gedurende 2 à 3 jaar Ringbadsnoekjes en blauwoogjes in zitten. De groep begon uit te dunnen en de overige heb ik overgezet naar een ander aquarium.
De enige bewoners nu zijn 6 Desmocaris trispinosa, 2 Neritina reclivata en 2 Hymenochirus boettgeri .
Verder staan er nog 3 Anubissoorten in, Rode lotus en een Varen waarvan de Latijnse naam me ontsnapt.

Graag zou ik er terug een Kilisoort bij zetten, is dit mogelijk en welke soort kan er bij ? (geen ringbandjes, die heb ik al gehad)
 

Bijlagen

  • afrika.jpg
    afrika.jpg
    110 KB · Weergaven: 77
Na wat onderzoek in de killiwereld is de keuze gevallen op de
Nothobranchius rachovii

Deze lijkt een licht alkalische Ph te verdragen als ook zuur water. Qua hardheid kan hij tot 10 Gh wat dus ook meegenomen is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is de Killi wel een goede keus met de Dwergklauwkikker want ik heb deze samen met een Betta gehad en de Betta is flink te pakken genomen bij de vinnen.
 
Ik heb er gedurende bijna 3 jaar een schooltje Epyplatus anulatus en PoroPhax Macropthalamus en die werden met rust gelaten. Ik vind deze killisoort iets robuuster dus het zou zeker geen probleem mogen zijn. Het zijn snelle zwemmers in vergelijking met de betta.
 
Ja wellicht kwam het doordat de betta geen snelle jongen was en veel bij de bodem zwom.
 
Vorige week was het mannetje gedurende 3 dagen hevig aan het paren met zijn wijfjes en op een ochtend zag ik em plotseling dood op de bodem liggen, althans wat er nog van hem over was. Een glasgarnaal was zich tegoed aan het doen aan zijn dode lichaam. Ik had over deze soort wel gelezen dat ze vooral leven in poelen die uitdrogen, de eieren blijven bewaard in de droge grond en wanneer er terug water stroomt in de uitgedroogde bedding komen de eitjes uit. Ik had dus al een vermoeden dat de vissen niet zo een lang leven beschoren was. Echt jammer want het was een leuke levendige en kleurrijke vis. Nu zitten enkel de 2 vrouwtjes er nog gezond en wel in rond te zwemmen samen met de glasgarnalen en 2 dwergklauwkikkers. Denk dat ik het voorlopig daarbij ga houden. Als de vrouwtjes het tijdelijke met het eeuwige wisselen zal ik nog es zien voor een andere killisoort.
 
De rachovi is niet echt geschikt voor jouw type aquarium.
Ze doen het beter als er zeezout aan het water wordt toegevoegd.
Eigenlijk is deze vis alleen geschikt voor een speciaal aquarium.
Beter is om een procatopus spec.of bijvoorbeeld een aphyosemion striatum in jouw aquarium te houden.

Groetjes John.
 

Terug
Bovenaan