wat is er met mijn neontetras?


niels boogaard

Well-known member
Lid geworden
31 augustus 2016
Berichten
164
Leeftijd
24
mijn neontetras gaan 1 voor 1 dood. nu al een stuk of 10 binnen een week. de school is nu ongeveer gehalveerd. de waterwaarden zijn: nitraat:10, nitriet: 0, GH: >14, KH: 10, pH: 7,2, Cl2: 0
Wat is er aan de hand?
 
Hoi Niels, heb je foto's van je visjes?
 
die heb ik niet en ik heb helaas ook niet zo,n scherpe camera. maar er zijn vandaag weer 2 vissen doodgegaan. het vreemde is dat ik nooit wat zie aan de vissen. ze vertonen geen afwijkend gedrag en ze eten goed. vandaag zag ik bij een vis dat de gekleurde strepen vager zijn en op 1 plaats een beetje onderbroken door een vaag paarse kleur
 
Bij neons is het vaak de tetraziekte. Het klinkt wel zo, maar alleen foto's kun je dat duidelijk op zien.
 
na wat gelezen te hebben ben ik er ook achtergekomen dat het inderdaad de tetra ziekte is. (foto is helaas niet gelukt) Maar wat valt er aan te doen. Ik ga volgende week een ander aquarium opstarten (juwel 240). en daar wil ik neontetras in gaan houden. Kan ik dan wel vissen zoals corydorassen overzetten naar de juwel 240? of zit daar die parasiet misschien op die de ziekte veroorzaakt?
 
Tetraziekte is niets aan te doen, helaas. Als de Tetra's in je bak het hebben zou ik ze niet overzetten. Of je andere vissen drager zijn durf ik niet te zeggen, dat laat ik liever aan de experts.
 

Terug
Bovenaan