Wat is er met mijn Echindorus


Ja, 1 bol per plant per 6 maanden.
Het ligt een beetje aan wat voor bolletjes, capsules of anders je hebt, mede de grote van de plant, voor een klein stekkie kan één stuks genoeg zijn maar voor een goed volgroeide plant zeker meerdere.
 
Echindorus bladeren.JPG
 
mijn Söchting carbonator doet goed zijn werk met Co2 afgeven.
 
helaas is mijn Söchting carbonator op voor deze maand en heb ik hem uit de bak gehaald.
nu moet ik het doen met profito en easycarbo als plantenvoeding.
 
Overigens wel nog een naschrift over de anchristussen. Deze vissen eten GEEN echinodorus blad, maar raspen dit, op zoek naar haarfijne algen wel af. Daarbij beschadigen ze de oppervlakte huid van de bladeren. Op de wonden ontwikkelen zich schimmels, die zich voeden met de uittredende plantensappen en die schimmels veroorzaken dan de gaten in het blad en de teloorgang van de hele plant. Is geen voedingsprobleem voor de echinodorus, maar gewoon Anchristus en Echinodorus gaan niet samen!
 
Gaan de Cryptocoryne wel samen met Ancistrus?
daar staat mijn bak nu best wel vol mee.
 
Dat zijn kleinere bladeren waar ze niet echt op kunnen zitten itt een Echino en ik denk dat je het daarom niet bij een Crypto snel zal zien. Maar het verhaal van BigSmoke was voor mij ook nieuw hoor maar ik wist wel dat ze graag de Echino s afkluiven.
 

Terug
Bovenaan