Wat is er met mijn Echindorus


welke plant is dit:
rode met groen...?

rode groene plant.JPG
 
Dit is een Cordyline 'red edge'. Helaas geen aquariumplant, maar meer voor een terrarium of kamerplant.
Hij zal het een tijdje onder water uit houden, maar gaat toch dood op ten duur. Vergelijk het maar met een bosje bloemen. Kost weinig en je hebt er (maar) een paar weken plezier van
 
Cordyline denk ik
947229_0_82_image002.jpg

184869_0_82_article18993204.jpg


Een mooie kamerplant welke het in een vochtige omgeving goed kan doen b.v. in bakken bedoeld voor kikkers.
 
ik had ik de plastic zak toch nog een kaartje geworden...

cordyline.JPG
 
dus ik heb weer een verkeerde plant gekocht??
 
Helaas wel Frits, deze zal snel verpieteren en je waterwaarden gaan belasten.
 
Nu is mijn vraag: welke rode planten zijn wel echte aquarium planten?
 
ik bedoel rode planten en niet een mix van groen en rood.
 
helaas heb ik geen voedingsbodem: De boedem moet voedselrijk zijn en los van structuur.
 
Even goed John, maar ik denk dat Frits even wat moet googelen en zijn bevinding eventueel hier moet checken.
 
Ik vraag het omdat ik merk dat met wat minder licht in een 60cm ze het niet zo best doen. Maar planten met rood erin zullen met weinig licht het moeilijk hebben.
 
Zijn deze nou makkelijker dan de Ludwigia soorten?
Het hangt er een beetje van de soort Ludwigia af maar over het algemeen vind ik Ludwigia een meer gemakkelijke plant. Alternanthera vraagt altijd licht. Zelfs de groenbladige reineckii soorten.Er zijn Ludwigia soorten die het, hoewel ze ook van een hogere lichtintensiteit houden, het wel "doen" met wat minder licht. Zo wordt de palustris mooi rood met veel licht maar gaat niet direct dood met minder. De bladeren zullen kleiner zijn en groener maar hij blijft wel. De repens kan het zelfs goed doen met een gemiddelde lichtsterkte is mijn ervaring. Ze willen wel graag wat extra ijzer.
 
Ik heb de Repens gehad en in de meterbak was dat net onkruid maar in de 60cm hield deze net stand. Ik meende al dat de Alternanthera wat moeilijker was maar ja als ik bij de lfs sta dan ben ik dat weer vergeten en kom met een verkeerde plant thuis:stom::stom:
 
ik heb mijn geld terug gekregen van die kamerplant €4,95.
Dier all in Assen deed gelukkig niet moeilijk.
 
Dit is mijn
Echindorus nu...
Had bij die andere het ook al geknipt, en na 1 week zaten er al weer nieuwe scheuten aan.



Echindorus.JPG
 
is geen zonde!
maar komt wel goed !
 
JBL Kugeln toch? Mag ik vragen hoeveel bollen jij bij één zo'n echinodorus in de bodem doet? Ik heb ze namelijk ook, maar bij mij is het een en al drama met mijn echinodorus.
 

Terug
Bovenaan