Wat is er aan de hand/ hoe snoeien


G

Guppenhouderr

Guest
Hallo allemaal,

De afgelopen tijd ontstaan er gaten in sommige bladeren van mijn aquarium plant (Anubias volgensmij). Sommige bladeren zijn gewoon nog groen. Wat kan ik hier aan doen? En nog een vraagje: hoe kan ik de plant het beste snoeien? Alvast bedankt voor de hulp! Ik geef geen planten voeding of co2. Verder heb ik er guppen, platys en een ancistrus in zitten.

1528735080725610746678194064478.jpg
 
Ik gok op een combinatie in plantenvoeding en de ancistrus. De ancistrus eet de anubias an sich niet zo snel op omdat het blad te stug is. Wordt het blad wat zachter door voedingstekort, dan gaan schrapen je ancistrus de bladeren kapot.

Het patroon dat je ziet, in de brede strepen duid inderdaad op eetschade, voedingstekorten geven eerder sporadische puntjes.
 
Bedankt allemaal! Ik elke paar dagen komkommer. Wat voor andere dingen kan ik nog meer geven?
 
Daar ligt je probleem: komkommer, dat voedt namelijk helemaal niet omdta het voor 98% uit water bestaat. Kun je beter algenwafers geven, spirulinakorrels (beide zijn bij www.voervoorvis.nl te koop) en courgette (zit meer voedingswaarde in als in komkommer) paprika (pitjes verwijderen)
 
Ik geef om de avond een algen tabletje
 
Dat is veel te weinig, groenvoer heeft een hele lage voedingswaarde en verteerd enorm langzaam, eigenlijk moeten ze de hele dag door wat te eten hebben (vandaar die courgette en paprika)
 
Pas wel op dat je de groente niet zolang laat liggen dat het gaat rotten want dat vervuild je water enorm.
 
Ik lees dit topic en ik heb 2 vragen over de paprika....... Kunnen alle kleuren paprika gegeven worden? En kan paprika kwaad voor appelslakken?
 

Terug
Bovenaan