Wat is dit?


Xiano #pareldanio

Well-known member
Lid geworden
20 augustus 2019
Berichten
333
Leeftijd
18
Mijn ouders hebben onlangs hun aquarium opnieuw ingericht. Er was toen 1 roodneuszalm meegezogen met de slang in een bidon. Die was daardoor vroeger in het aquarium dan de andere vissen. Kan het zijn dat die hierdoor een ziekte opgelopen heeft. We hebben al een paar doden op korte tijd gehad. Nu keek ik gisteren in het aquarium en zag ik ook een paar kardinaaltetra's en een rosaceus zalm met witte stippen op het lichaam. Het zijn wel grote en duidelijke stippen. Het zijn enkel tetra's die er voorlopig last van lijken te hebben.
Wat is het en hoe kan ik het oplossen?
 

Bijlagen

  • IMG_20230824_094219.jpg
    IMG_20230824_094219.jpg
    2.9 MB · Weergaven: 52
Dit lijkt op stip en dat komt vooral bij verminderde weerstand door stress, door bijv slechte waterkwaliteit, overbezetting, vangen/ verhuizen etc.
Medicatie kan goed helpen, maar je moet ook kijken naar de omstandigheden waaronder dit naar boven heeft kunnen komen.
 
Je zegt dat je ouders onlangs het aquarium opnieuw hebben ingericht, wanneer was dat precies?
Dit zal waarschijnlijk het moment geweest zijn dat de witte stip heeft toegeslagen (bijna altijd latent aanwezig)

Ben je al begonnen met een medicatiekuur?
Je zou deze eventueel kunnen aanvullen met een temperatuurvehoging en een zoutkuur

Geef ook even informatie betreft visbestand en formaat aquarium
 

Terug
Bovenaan