Wat is dit??


S

sharonav

Guest
Zag net ineens wat bewegen onder mijn mosbal...

Wat is dit voor beest???

Lijkt op een spin. Heb hem er nu uitgehaald...
20190831_205329.jpg
20190831_205517.jpg
 
Volgens mij heeft een spin meer poten. Kan het geen larve zijn van iets?
 
Ja ben bang dat het een libelle larve is.
Shit...
Hoop dat er niet meer zijn. Deze zag ik heel toevallig. Maar in een 1 50 bak vol met planten is het moeilijk zoeken.

Deze is er in ieder geval al uit
 
Goed in de gaten houden de komende tijd dus.
 
Larve van een Platbuik. Is inderdaad een soort Libelle en zal tussen je planten gezeten hebben.
 
En hou groot is de kans dat er meerdere zijn?
 
Moet je even goed in de gaten houden.Normaal gesproken leggen Libellen de eitjes op een rietstengel onder water, waarna de larven uitkomen en op jacht gaan naar kleine beestjes. Ze ontikkelen zich in een jaar of twee, zag ik. Als ze groot genoeg zijn klimmen ze omhoog om te vervellen en als libelle uit te vliegen. Deze lijkt me halfwas, dus de kans dat er meer bij elkaar zitten lijkt me niet zo groot.
 
Deze is max 2 maanden.
Planten zijn op 14 juni in het aquarium gekomen. Daarna niks meer toegevoegd.
 
Ook geen waterluizen?
Mijn ervaring is dat ze daar wel eens met meegevangen worden.
 
Nee voer niks levend.
Diepvries wel!
 
Weer zo'n mormel gevonden.
Alleen deze zit achter mijn achterwand, en lijkt dood te zijn.

Kan er maar op 1 manier gekomen zijn en dat is onder het zand door. Ruimte zijkant is zo minimaal dat ik er met een spuit met naald niet bij kom.

Hoop dus ook dat deze dood is...

20190912_150654.jpg
 
Of als kleintje toch ertussen gekomen en daar zich ontwikkeld?
 
Het is niet heel goed te zien, maar dit kan ook het lege huidje van degene zijn die in je bak zwom. In tegenstelling tot vlinders verpoppen ze zich niet in een keer, maar vervellen ze meerdere malen tot ze volwassen zijn.
 
Of als kleintje toch ertussen gekomen en daar zich ontwikkeld?

Ja dat kan ook, maar dan heeft die wel iets gegeten denk ik.

Het is niet heel goed te zien, maar dit kan ook het lege huidje van degene zijn die in je bak zwom. In tegenstelling tot vlinders verpoppen ze zich niet in een keer, maar vervellen ze meerdere malen tot ze volwassen zijn.

Ja dat kan ook. Zo'n beest kan ook graven denk ik.
 
Nou tsjonge jonge.
Nadat ik dat beest dus achter de achterwand zag eruit gehaald.
Paar dagen later zat er nog 1!!! Maar dit keer veel hoger en kon em dus niet wegzuigen. Halfuur met een naald lopen prikken tot die dood was...
Dat was dus 2 weken geleden.

Net waterwissel gedaan, en daarna voeren.
Ik zit eens te kijken en ineens zie ik nog zo'n rotbeest!!! Verstopt onder een stuk steen.
Snel een slang gepakt, stuk steen aan de kant en weg geheveld.

Pfoe gelukkig eruit, beest dood gemaakt.

Dus 3 of 4 beesten in de bak gehad, wat een ellende. Vissen verder verloren?? Geen idee. Tellen is niet te doen.

Mijn mooie diamantzalm is in ieder geval wel te grazen genomen door 1 van die rotbeesten. De beet is gewoon weg gaan rotten en ik heb hem uit zn lijden moeten verlossen.

Nou ga ik er maar van uit dat er nog meer in zitten, maar weer extra in de gaten houden..

20191001_211823.jpg
 
Dat is flink balen zeg en ik hoop dat het einde nu in zicht is voor je.
 
Jeeeeetje.
Vanochtend om 0545 weer 1!!!! Weer tussen de achterwand.
 
Nee echt niet.
Wanneer houdt het eens op.
Denk nu echt van hoeveel zitten er nog in....
 
Dagelijks even goed controleren dus.
 
Wat enorm balen dit zeg!
 
Ja ik blijf controleren.
Maar is lastig met allemaal hout.
Misschien zitten ze daar ook wel onder.

Nog even en ik haal de hele bak wel op zn kop. Alles eruit. Dat punt heb ik nu wel bijna bereikt....
 
Ja ik blijf controleren.
Maar is lastig met allemaal hout.
Misschien zitten ze daar ook wel onder.

Nog even en ik haal de hele bak wel op zn kop. Alles eruit. Dat punt heb ik nu wel bijna bereikt....
Dat kan ik me goed voorstellen. Je hebt er al heel wat uit gehaald over langere tijd, ik zou er minimaal moedeloos van worden.
 
Dit is balen. Apart dat je er zoveel in hebt zitten zeg, bah.
 
Tja...
Enige positieve was dat deze al dood was.
Zat zo stil op de bodem

20191011_142153.jpg
 

Terug
Bovenaan