Wat is dit voor worm?


G

garnalenkweker

Guest
Sinds een paar weken heb ik dit soort wormen in mijn aquarium. Ze zitten in de bodem en komen soms naar boven om tussen het gras een soort golvende beweging te maken. Het worden er helaas steeds meer. Ik kan niet goed vinden wat voor worm het is en hoe ik ze kan bestrijden. Heeft iemand hier ervaring mee?

DePiq7K.jpg
 
Heb ik al gedaan, maar er zitten er erg veel in en ik ben bang dat ik ze nooit kwijt ga raken door ze er alleen maar uit te pakken... Enig idee wat het zijn?
 
Is het daar niet te dik voor? Tubifex zijn sprietjes.
 
Furanol kun je gebruiken bij garnalen zonder verdere problemen en is vrij effectief tegen wormen.
Lijkt me geen planaria dus. Hoe groot en breed is de worm eigenlijk??
 
Flubanol .
Hier hebben garnalen geen last van .
 
Dat is een bloedzuiger, daar moet je echt vanaf. Als het met plukken niet lukt, dan maar met een middeltje, maar deze zou ik niet laten zitten.
 
google eens op lumbriculus variegatus
dit is een soort tubifex
 
Volgens mij zijn dat planaria.
 
vwbob zei:
Flubanol .
Hier hebben garnalen geen last van .

Oh ja sorry dit bedoelde ik ook want die ik noem is tegen bacterien ja.
ik vind het voor een planaria erg groot lijken maar dat kan door de foto komen en voor een bloedzuiger vind ik de kleur zo licht.
Maar ja er zijn zoveel soorten wormen dat je ze vast niet allemaal kan herkennen.
Ik zou gewoon dus Flubenol in gaan zetten als het teveel worden.
 
De grote wormen zijn ongeveer 4 mm breed en ze zitten stil net boven de grond en maken een golvende beweging. Denk je dat het echt een bloedzuiger is? Ze zwemmen namelijk niet, en zitten ook niet aan mijn oto's die wel dichtbij zitten steeds... Ik heb al een flubenol behandeling geprobeerd, maar daar hebben ze geen last van. Ik heb die tubifex opgezocht, maar het is echt wat anders. Iemand een idee? Dank voor de hulp zover in ieder geval! :)
 
Oh jee ik zal niet weten wat het dan is met die breedte. Levamisol is verkrijgbaar tegen wormen bij de dierenarts maar daar kunnen garnalen niet tegen en slakken ook niet denk ik.
Ik zou eerst verder kijken wat er mogelijk is dus.
 
Dat is zo goed als zeker een dikke vette bloedzuiger en die kan je het beste zsm uit je bakje halen door af te hevelen bv.
 
Ik ga met beide heren mee, denk ook aan een bloedzuiger, gewoon eruit halen en weg gooien
 
Ik vrees ook bloedzuigers. Het gek is dat ze in de bodem zitten en alleen de echte grote naar boven komen. Flubenol werkt blijkbaar niet, heb er al een boel weggehaald, maar blijven maar komen. :( Het stomme is dat ik denk dat ze zijn meegekomen met diepvriesvoer, dat zou wel echt slecht zijn...
 
Dat kan heel goed inderdaad via diepvriesvoer heb het al meer gezien en is ook een reden dat ik dat niet bij m'n garnalen doe.
Is ook geen garantie om nooit wat op te lopen maar de kans is kleiner denk ik maar.

Gewoon blijven uithalen die krengen en de aanhouder wint moet je maar denken!
 
Ja ik zou dan ze zeker blijven verwijderen die beesten. Hij leek me al veel te groot voor een planaria of Tubifex.
Brr, die kun je beter niet hebben.
 
Ik heb net Sera Ectopur en Esha 2000 besteld, dat schijnt te helpen, ik laat het weten als het ze echt dood!
 
Seabait zei:
Dat kan heel goed inderdaad via diepvriesvoer heb het al meer gezien en is ook een reden dat ik dat niet bij m'n garnalen doe.
Is ook geen garantie om nooit wat op te lopen maar de kans is kleiner denk ik maar.

Gewoon blijven uithalen die krengen en de aanhouder wint moet je maar denken!

Gaan die dan niet dood als ze worden ingevroren?
 
Ik had van de week precies zo'n beest in mijn nieuwe bakje! Zag hem gelukkig op tijd, was meegekomen met een matje mos dat ik in de winkel had gekocht. Had het net in de bak zitten en toen zag ik dat beest wriemelen. Was nog best lastig te pakken te krijgen, zelfs met pincet. Balen dat je er zoveel hebt zeg!
 
Helaas, de middelen werken niet echt, ik heb het een paar keer toegepast, in verschillende concentraties, maar ze zitten er nog. Wel is het zo dat ik geen echte grote meer zie, dus misschien heeft het wel een beetje effect gehad. Ik blijf ze eruit halen, maar denk niet dat ik er echt nog vanaf ga komen. Mochten er nog mensen idee�n hebben om ervan af te komen, dan hoor ik het graag!
 
Anders haal je garnalen en wat er misschien nog meer inzit eruit wat je Wilt houden,en gooi dan lekker een waarder soort gif in het bakje en als ze dan echt dood zijn water en alles helemaal verversen en dan uitkijken met de garnalen.
groeten jeffrey
 

Terug
Bovenaan