Wat is dit nou??


T

Trees

Guest
Hallo allemaal.

Daarnet mijn Lido 200 een waterwissel gegeven, en dan kom ik dit tegen in het water.

Wat is dit?? Kan het kwaad .....





 
Larve van de waterjuffer.
En ja ze lusten wel een klein visje dus die wil je niet in je aquarium.

Beter nog maar even rondkijken of je er toevallig nog meer ziet.


Hier kan je er wat meer over lezen.
 
Super bedankt hoor.... ik was al aan het zoeken, maar jah hoe vind je iets waarvan je geen idee hebt wat het is!

Ik ga gelijk verder lezen!! THNXX
 
Wooow ze zijn echt eng!! Althans voor mijn vissen..... Ik had een Rouwrio die zich echt rot schrok van dit beestje..... Bizar
 
Ach, ik had ze ook en nooit problemen gehad hiermee.
Check wel goed je filterpomp.. bij mij zaten ze meestal onder in de filterpot, ik zag ze nooit in het aquarium.
En elke dag even de drijfplantjes bekijken dus.. als de waterjuffer uit de larve kruipt dan doet ie dat op de drijfplantjes.. en kun je ze makkelijk pakken. Moet je wel doen want anders leggen ze weer eitjes.. kun je weer overnieuw beginnen :stom:
Als je dat structureel doet dan ben je er zo vanaf.
 
Ok.... ik heb ze in mijn filterpomp niet aan getroffen. Tijdje terug heb ik wel Cabomba ivm met bestrijden van groene alg. Ik denk dat ie daar in gezeten heeft.

Maar nou kijk ik toch graag naar mijn aquarium hihihi ik heb nu wel een extra doel.

Maargoed, nu heb ik dit diertje, en ik wil hem niet in mijn Lido, dus wat doe ik er mee. Bedoel het diertje kan er niets aan doen dat hij in mijn bak beland is, en dood maken vind ik ook zo wat...... * zucht*
 
Ja ik deed ze altijd in het plaatselijke water. Maar daar is het nu wat te koud voor. Dit beestje heeft geen schijn van kans ;)
 
Ja daar was ik al bang voor.............
 
We hebben zomers gemiddeld 5 topics per week met deze vraag. :p
 
Nu zie ik mijzelf wel als een dierenvriend.. maar met dit grut ben ik vrij makkelijk.. zeg maar.
 
Ok..... jullie hebben me overtuigd...... daar gaat ie...... sorry!
 

Terug
Bovenaan