Wat is de Estimative Index


Ah, super bedankt, die was ik al jaren kwijt. Heb jaren geleden een paar zakjes gekregen (waarvan mijn vriendin denkt dat het héél wat anders is :)) van Gilles, maar nooit echt kunnen gebruiken. Mooi punt van aandacht voor de nieuwe bak straks. En deze pagina's zien er professioneler uit dan die van 10/12 jaar terug.
 
Nou ik moet zeggen dat de oude die laatst is verwijderd ook wel prima was in mijn ogen hoor qua uitleg maar daar stond dacht ik niet bij hoeveel je moet gebruiken om de poeders op te lossen.
 
Ah, super bedankt, die was ik al jaren kwijt. Heb jaren geleden een paar zakjes gekregen (waarvan mijn vriendin denkt dat het héél wat anders is :)) van Gilles, maar nooit echt kunnen gebruiken. Mooi punt van aandacht voor de nieuwe bak straks. En deze pagina's zien er professioneler uit dan die van 10/12 jaar terug.
EI is of kan een hulpmiddel zijn maar is geen noodzaak. Gemak speelt ook vaak een rol. Zelf hou ik er meer van, zeker bij ervaring, om te doseren naar vraag. Planten zijn namelijk de beste verklikkers die er zijn. Ze geven onmiddellijk aan of er tekorten zijn en welke. Zo ben je veel efficiënter in het doseren en hou je een betere waterkwaliteit. Kijken dus naar je planten... 't Is maar een mening hoor. En je zal merken dat er mensen zijn die onmiddellijk tegengas gaan geven. :):);)
 
De RR methode leerde ons waterwaardes meten en de N/P(K) in verhouding te brengen.
De EI methode leerde ons zwaar N/P/K te bemesten en wekelijks je bak te resetten door de grote waterwissels
De Lean dose zette daarna terug een rem op de N-plantenvoeding.
Al deze bemestingsvormen streven naar een alg arme plantenbak maar met verschillende groei , kleur en snoeisnelheid .
 

Terug
Bovenaan