Wat is de best scholende vis


R

Reingoos

Guest
In mijn gezelsschapsbak met garnalen zoek ik nog een mooie school vissen

Is een 160 liter aquarium 100x40x40

Wie weet de mooist scholende vis te noemen?

Zelf nu 10 afrikaanse blauwogen maar vind ze weinig scholen
 
Er zijn maar weinig vissen die werkelijk scholen, vaak is dat een reactie op gevaar, maar dat hebben wij in onze bakken niet veel.
 
Eens daar ben ik mij van op de hoogte maar ben wel benieuwd of daar alsnog gradaties inzitten. Vast wel eentje die het best uit de test komt haha
 
Ik heb al jaren de Espei s en die scholen 95% van de tijd goed samen en zijn verder rustige visjes. Ik heb ze in zowel de 80cm, de 100cm gehad en nu weer in de 120cm.
 
  • Leuk
Waarderingen: Miro
Tja, de best scholende vis. Iedere vis stelt andere eisen aan de omgeving, dus zonder foto/waterwaarden wordt het een beetje schieten in 't wild. Hoe dan ook; koperzalmpjes (Hasemania nana), of roodkopzalmpjes (Hemigrammus bleheri) zijn wel leuke schoolvissen. Maar je hebt al blauwoogjes, waarom breidt je die school niet gewoon uit?
 
Ow ik zie het al.
Ik bedoel de roodneus en roodkop.
Die zijn zelfde en hebben liefst meer dan 100cm nodig.

Roodoog is wat anders die ken ik niet eens.
 
Ow ik zie het al.
Ik bedoel de roodneus en roodkop.
Die zijn zelfde en hebben liefst meer dan 100cm nodig.

Roodoog is wat anders die ken ik niet eens.
Zijn diverse hemigrammus subsoorten, de een vereist wat meer ruimte dan de ander. De bleheri moet, voor zover mijn kennis reikt, prima in een 100cm bak kunnen.
 
Voor de Bleheri lees ik 60cm en 100cm.
Dus tja het kan.

Ik had ze op 150 en als meneertje Ramirezi erop botste dan werden ze werkelijk ADHD en dan merk je wel dat iets meer ruimte wenselijk is.

Goed als dit de enige vis is in die laag vind ik het prima.
Ik twijfel of ik ze weer bij mij ga zetten.
Vind ze wel leuk.
 
iemand ervaring met aphyocharax anisitsi ofwel de bloodfin tetra als scholen vis?
 
Ik heb al jaren de Espei s en die scholen 95% van de tijd goed samen en zijn verder rustige visjes. Ik heb ze in zowel de 80cm, de 100cm gehad en nu weer in de 120cm.
Met John eens. Maken een mooi schooltje bij mij (15 stuks). Ze passen in een 100 cm bak.
Ze zien er een beetje saai uit op plaatjes, maar in het echt zijn ze mooier (zeker als je een beet extra rood licht in je ledlamp hebt).
 

Terug
Bovenaan