Wat heeft mijn ramerizi?


S

steffy

Guest
5lnL1TUn0_1cbyi6wLHmolgh8MEulQB5.jpeg


Ik dacht zelf aan een worm?
Maar wist het niet zeker.
Het gaat over wat ie op zijn boven vin heeft
 
Kun je eerst deze vragen beantwoorden:

Wat is je bakmaat?
Wat zijn je waterwaarden?
Welke filter gebruik je?
Om de hoeveel tijd ververs je water en welke hoeveelheid is dit dan?
Wat zijn de medebewoners?
Heb je iets veranderd aan het aquarium de laaste tijd?
Wat is het ziektebeeld? (beschrijf het zo precies mogelijk)
Wat heb je al gedaan om het te verhelpen? (evt medicijngebruik etc)
Hoelang heeft de vis het al?
Heb je de vis al lang? of betreft het een nieuwe vis?

Dan kunnen mensen je denk ik beter helpen
 
Zeer ziek visje met schimmel volgens mij.
 
De bak maat is 60l
Water waarders weet ik nog niet morgen ga ik naar een dierenspeciaal zaak om het te laten testen.
Ik vers om de 2 weken soms eerder.
Medebewoners zijn 4kleine platy's die binnenkort er uit gaan. Guppy's die ik eigenlijk al een lange tijd niet meer wil maar er komen soms weer een nieuwe bij hellaas. 2 clownbotieas die straks naar een grotere groep gaan. 3 corydoras o en 1 algeneter die alleen snachts te voor schijn komt. En natuurlijk een vrouwtje voor hem.
Ik heb van de week een nieuw beeldje gehaald.
Het zit op zijn voor vin dan het is een wit stofje met een beetje bruin d'r in.
Ik heb er nog niks in gedaan wou eerst op tips van jullie wachten.
Het visje heb ik al vanaf eind juli volgens mij.
Ik heb er sinds dien geen nieuwe vissen er bij gedaan.
O mijn filter is van superfish.

O en de hoeveel heid nooit meer dan de helft!
 
Verkeerde vissen voor de maat bak in combinatie met een ongeschikt filter voor deze situatie als het een super flow is.
Is dat je aangeeft dat het een ramirezi is want zou h'm bijna niet herkennen,die is echt heel ziek.

Wat voor beeldje precies?
 
Het is ook van superfish dat beeldje het is geen steen achtige een beetje plastic achtig.

O hellemaal dat vergeten bij te vermelden. Zijn eerste vrouwtje is door al van af het begin al mager die is dan vorige maand overleden had ik gelijk voor hem een ander vrouwtje die doet het hartstikke goed heel mooi blauw! Maar hij begon gelijk die dag dat zijn 1e vrouwtje overlijd een beetje mager te worden hij komt nu weer aan. En begon dof in zijn kleuren te worden.


Wat advieseren jullie om wat voor medicijn in te doen?
 
Mijn planten en andere vissen vroegen als kool en hebben zelf ook niks.
 
Ik heb er maar esha 2000 in gedaan
 
Mikrogeophagus ramirezi (jouw dood- en doodzieke visje, ik herkende er de soort ook niet in)is tropisch, wil graag continu pakweg 25 tot 29 graden, liefst zacht en zuur.
De Botia macrantha (clownbotia) ook, maar de wil liefst in een school (= minimaal 10) zwemmen in een bak van minstens 300 liter.
De platy heeft het liefst een temperatuur van zo'n 20 tot 24 graden, en wil z'n water liefst vrij hard en neutraal.
Ik weet niet welke algeneter je hebt, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.

Is jouw bak eigenlijk verwarmd, en hoe warm is 'ie dan?

Even in het algemeen.
Zestig liter is echt heel weinig, daar kunnen nauwelijks vissen in, hooguit garnalen.
Sowieso is je bak v��l te klein voor de Botia's, maar ��k voor de ramirezi's! Bovendien zijn dat moeilijke visjes die behoorlijk gevoelig zijn voor de waterwaarden. Geen wonder dat je vis er zo beroerd uitziet .....

Ik weet niet waar je je aquarium en je vissen vandaan hebt gehaald, maar persoonlijk zou ik in die winkel n��it meer binnen komen. Als ze je dit bestand verkocht hebben, deugen ze niet. Een winkel de dit visbestand in die maat bak aanraadt, zou onmiddelijk gesloten moeten worden!

Je kunt op deze site winkels in jouw buurt vinden met de ervaringen van klanten erbij; ik zou als ik jou was eens naar de dichtstbijzijnde �chte aquariumspeciaalzaak gaan en daar je situatie eens voorleggen. Ik ben bang dat ze daar van je huidige bestand weinig over laten, maar dan kun je wel met �cht deskundig advies een nieuwe, betere start maken.

En de mensen op dit forum zullen je �cht ook wel willen helpen.
 
Mijn temperatuur is 28 graden.


Het lijkt langzaam beter met hem te gaan dat bruine is een weg en de witte is een klein beetje kleiner geworden.
Er komt een beetje blauw weer terug bij hem maar nog niet hellemaal.
 
300l. is een bak van 1m20, Paddy. Veel te klein voor clownbotia's.
 
De clownbotia's gaan dinsdag verhuizen naar een bak. Van 450l
 
Hij begint langzaam de goeie kant op te komen hier een beetje de blauwe kleur!

G_xll4ptA1utQXRyM-fAtolGUhYWtl-Y.jpeg
 
Hij ziet er idd iets beter uit, ben benieuwd!
Maar nog lang niet gezond!
 
Die is ook heel erg mager,eet de vis wel en wat geef je voor voer?
 
De vis is weer eindelijk aangekomen hij was nog magerder. Ik geef om de dag diepvriesvoer en om de dag vlokvoer.
Hij eet heel erg goed. Ik ben d'r altijd bij als alles op is.
 
Zolang ze eten, gaat het beter tot goed!
Succes, ik hoop dat hij er bovenop komt!
 
steffy zei:
De vis is weer eindelijk aangekomen hij was nog magerder. Ik geef om de dag diepvriesvoer en om de dag vlokvoer.
Hij eet heel erg goed. Ik ben d'r altijd bij als alles op is.
De komende dagen mag je best wat extra voeren met diepvriesvoer, het diertje moet aansterken, remember ;)
Sowieso is diepvriesvoer wat mij betreft vele malen beter dan vlokvoer. Als het even kan zou ik dat vlokvoer zelfs achterwege laten en lekker afwisselende soorten diepvriesvoer geven.

Laat je niet ontmoedigen door het bericht van Paddy: 60 liter is helemaal niet te klein voor vissen. Ik zou een ramirezi ook liever wat groter zien, maar een drama is het nu ook weer niet. Fijn dat de clownbotia's verhuizen! Je temperatuur is ook prima voor ramirezi's

~ Ivo
 
Is goed! Ik gaf al veschillend zoon pakketje waar allemaal verschillende in zit maar is hier bijna nergens verkrijgbaar hellaas:-(
Ja in een dierenwinkel waar ik heb gewerkt maar een paar proleempjes zijn ken ik daar niet meer naar toe gaan.
 
Heb je tuincentrums in de buurt, zoals bijvoorbeeld Intratuin of Groenrijk? Die hebben ook afdeling voor dieren, o.a. ook vissen. Meestal verkopen ze daar ook diepvriesvoer.
 
Ja dat hebben we maar bedoel met die mix diepvries die heeft intratuin niet bij ons.

Want zoon mix pakketje is veel makkelijker dan 5 van die diepvries pakketjes in de vriezer.
 
Steffy, De Intratuin in oosterblokker is goed en dichtbij, ga daar eens heen. Ze hebben daar ook levend voer, dat zou je ook kunnen voeren :)
Het jongere personeel kan je beter skippen en de volwassen man (jaar of 50) kan je vragen stellen, hij weet waar hij mee bezig is.
Als je een auto hebt zou ik ook in bovenkarspel nog een goede winkel weten.
 
Ik ken die man die was me oude stage leraar.
Levend voer wil ik niet omdat ik van me zelf al weet ik vergeet het en laat er liggen en is het dood.
 
Levend voer heeft je rami nu wel nodig. Wat een mager diertje. Ik zou je waardes zo snel mogelijk gaan testen, die zijn heel belangrijk bij ramirezi's.

Als je dichterbij woonde dan kon ik hem wel ophalen, maar het is iets te ver.
 
Ojee ik heb een groot probleem me Auqarium is lek0.o
 
Haal snel een grote speciekuip. Laat je filter,verwarming en het aquarium water daarin en uiteraard ook je vissen. Ziet er misschien niet zo fraai uit, maar hopelijk is het ook tijdelijk. Of kijk op Marktplaats voor een aquarium.
 
Ik heb er al een klein emmertje er onder hangen omdat ie in een hoek staat en daar lekt komt die speciekuip er niet tussen.
Moet ik die vissen in die speciekuip in doen? Want we hebben er 1 in de tuin liggen dan maak ik hem wel goed schoon.
 
Er was van de week ook al een beetje water weg maar zag niet waar het vandaan kwam het was dan midden in de nacht gebeurd en nou werd ik wakker. Doe het licht van me auqarium aan en was meer water weg en hoorde druppels.
Had ik het gevonden ja op me stekker doos druppelde het. Wou die aan de kant doen kreeg ik een kleine schrok. Dus die maar er uit getrokken en snel opzoek gegaan naar een ander stekkerdoos.
 
Als je je ramirezi er door wilt trekken (als dat al lukt) is levend voer de beste optie...
Een weekje een beetje voerdiscipline lukt toch wel?
 
Ik wil niet te veel geld uit geven omdat ik zelf ook weinig centjes heb.

Op mijn glas zitten er ook krasjes op;-)
 
snap ik, dat had ik zelf dus ook en uiteindelijk belandde de bekraste bak in de container en heb ik alsnog een nieuwe gekocht.... daar wordt het pas duur van ;)

Bekijk de bak in ieder geval eerst goed, voordat je iets koopt. Succes! ;)
 

Terug
Bovenaan