Wat heeft mijn corrydora?


B

ben_desiree

Guest
Mijn zwarte corrydora zit vol met doorzichtige blaasjes. Ze verschillen van grote. Sommige zit iets roods in het blaasje.
De vis ademt wel sneller dan de andere. Verder merk ik niks anders in het gedrag.
De vis zit op een water temperatuur van 30 gr. Er zitten nog tetra's in de bak en discus vissen.

IMG_8836.JPG


IMG_8838.JPG
 
Ai,dat ziet er akelig uit!
Nog nooit zoiets gezien maar zou deze vis wel apart zetten.
 
Wow is 30 graden niet wat veel voor een corydoras?
 
Ja er zit een bruis steen in. Mijn pomp gaat via zo'n buis met gaatjes. Ben even de naam kwijt.
Ik ga de vis zo proberen te vangen en dan in een andere bak zetten. De rest van de vissen hebben er nog geen last van.
Ik heb de vis nog niet zien schuren
 
Nog nooit gezien dit, kan er ook niks over vinden op het internet. Ik dacht eerst aan schubbenzakontsteking, maar dat is het denk ik ook niet.
 
Ja er zit een bruis steen in. Mijn pomp gaat via zo'n buis met gaatjes. Ben even de naam kwijt.
Ik ga de vis zo proberen te vangen en dan in een andere bak zetten. De rest van de vissen hebben er nog geen last van.
Ik heb de vis nog niet zien schuren
Bedoel je een spray bar?

Komt je situatie overeen met het artikel waar ik naar gelinkt had? dus onlangs grote waterwissel o.i.d.?
Trouwens, @Stino heeft wel gelijk dat 30 graden wat aan de hoge kant is voor Cory's.....
 
Ja die bedoel ik.
Ik moet het artikel straks even op mijn gemak lezen op de computer. Mijn Engels is niet zo goed.
Ik wissel wekelijks 50% van mijn water. Ik heb een aquarium van 180x60x65 cm
 
Het lijkt er wel veel op. Maar ik ververs best wat water, maar het gaat er met dezelfde themperatuur weer terug in.
De vis zit nu appart met een bruis steen erbij. Heb de ruiten afgeplakt met vuilniszakken. Hopelijk gaat het zo over.

De thmperatuur staat op 30 gr ivm mijn discusvissen.
 
Ik denk google eventjes mee " blaasjes op huis vis" krijg ik de 5 soa ziekten bij vrouwen, vislucht enz :oops:
Dus dat schiet niet op.
 

Terug
Bovenaan