Wat geef ik mijn betta?


Bert de Betta :D

Hmm nee sorry het liefst namen zoals Camada en Maruda ofzo maar dan voor een man:smitten:

Mijn broertje kwam met Kris de spermavis:stom::stars:
 
Ik ga mee met de rest. Je kan de man bijvoorbeeld in de bak houden samen met wat (goedkope) garnaaltjes.
Ik geef mijn betta's verschillende varianten dr. bassleer granulaat, hikari color en diepvriesvoer, sommigen eten zelfs mee met de komkommer en de algentabletjes:chef:. Ze zijn vooral weg van het granulaat en het diepvriesvoer, zo'n potje bassleer gaat ook best lang mee.
Heb je een bepaald thema voor namen? Ikzelf heb voor de vissen namen van films, series en games, de slakken hebben godennamen.:D
 
Hmm ik vind het wel jammer van de embertjes en de kardinaaltjes... ik heb 2 van de kardinalen en alle 5 de embertjes vandaag gekocht.... Waar ik ze haal krijg je je geld gelaas niet terug voor hoever ik weet... Nou had de meneer stiekem de betta gratis gegeven waarschijnlijk om te bedanken voor de guppen. Dus ik denk dat ik dan geen geld heb verspild als ik de kleintjes kwijt ben aangezien ik het allemaal zelf heb betaald vandaag... (zo'n 50 euro....) Ik zal kijken of garnalen een optie zijn, alleen denk ik niet dat mijn aquarium goed voor ze is ingericht. Mijn moeder vindt het allemaal prima zo.... Ik zie eerst wel wat er gebeurt en als ik merk dat het mis is dan ga ik maatregelen nemen want ik heb een ontzettend eigenwijze moeder wat dieren betreft.
 
Hmm ik vind het wel jammer van de embertjes en de kardinaaltjes... ik heb 2 van de kardinalen en alle 5 de embertjes vandaag gekocht.... Waar ik ze haal krijg je je geld gelaas niet terug voor hoever ik weet... Nou had de meneer stiekem de betta gratis gegeven waarschijnlijk om te bedanken voor de guppen. Dus ik denk dat ik dan geen geld heb verspild als ik de kleintjes kwijt ben aangezien ik het allemaal zelf heb betaald vandaag... (zo'n 50 euro....) Ik zal kijken of garnalen een optie zijn, alleen denk ik niet dat mijn aquarium goed voor ze is ingericht. Mijn moeder vindt het allemaal prima zo.... Ik zie eerst wel wat er gebeurt en als ik merk dat het mis is dan ga ik maatregelen nemen want ik heb een ontzettend eigenwijze moeder wat dieren betreft.

Je hebt toch hopelijk geen €50,- betaald voor 2 kardinalen en 5 Ember tetra's :S
 
Je hebt toch hopelijk geen €50,- betaald voor 2 kardinalen en 5 Ember tetra's :S

Nee nee
Mn verwarmingselement was stuk gevallen, er moesten nog 2 planten bij, de betta had de meneer stiekem gratis gegeven, 2 kardinalen, 5 embers en nog iets
 
Ik denk dat de Betta het op prijs zou stellen als je wat meer planten hebt die ook wat hoger zijn. Ook wat drijvers is wel aan te raden nog. Ik heb in zo n bakje de filter helemaal rechts in de hoek en dan de kop ook zover mogelijk de hoek in gericht zodat er zo min mogelijk stroming merkbaar is voor de Betta.
 
Ik denk dat de Betta het op prijs zou stellen als je wat meer planten hebt die ook wat hoger zijn. Ook wat drijvers is wel aan te raden nog. Ik heb in zo n bakje de filter helemaal rechts in de hoek en dan de kop ook zover mogelijk de hoek in gericht zodat er zo min mogelijk stroming merkbaar is voor de Betta.

De plantjes moeten nog groeien en er komt nog een grote bij die als een dolle groeit. Het filter staat zo zodat het water langs het verwarmingselement stroomt maar ik zal kijken wat ik kan doen om het hem zo gemakkelijk mogelijk te maken. Ik ga ook een pingpong balletje bovenin leggen omdat ik heb gelezen dat ze dat heel leuk vinden. Ik ga ook levend voer halen zodat hij iets te doen heeft.
 
Ik geef mijn Betta speciaal droog vlokvoer voor Betta's en 3x per week geef ik zwarte muggenlarven diepvriesvoer (eerst ontdooid), om de kleur mooi te houden :cool:
 
Ik geef mijn Betta speciaal droog vlokvoer voor Betta's en 3x per week geef ik zwarte muggenlarven diepvriesvoer (eerst ontdooid), om de kleur mooi te houden :cool:

Ik heb zwarte muggenlarven uit de diepvries:D
Mogen mijn kardinaaltjes en embertjes dat voer voor betta's ook??

Mogen ze ook levend voer? Zo ja, wat kan ik ze geven en waar kan ik dat krijgen?
Ik heb ergens gelezen dat levend voer goed voor ze is omdat ze dan iets te doen hebben omdat betta's zich niet (veel) mogen vervelen en dat ze veel aandacht nodig hebben en veel van ontdekken houden ofzo. :book:
 
Ik heb zwarte muggenlarven uit de diepvries:D
Mogen mijn kardinaaltjes en embertjes dat voer voor betta's ook??

Mogen ze ook levend voer? Zo ja, wat kan ik ze geven en waar kan ik dat krijgen?
Ik heb ergens gelezen dat levend voer goed voor ze is omdat ze dan iets te doen hebben omdat betta's zich niet (veel) mogen vervelen en dat ze veel aandacht nodig hebben en veel van ontdekken houden ofzo. :book:

Of de andere visjes dat mogen weet ik eerlijk gezegd niet!

levend voer kan zeker! ik zelf doe dat niet, omdat ik tot nu toe nog geen winkel heb gevonden waar k dat kan vinden :stom:
 
Je andere vissen mogen dat ook hoor. Let er bij de embers wel op dat ze maar hele kleine mondjes hebben en je het voer dus waarschijnlijk fijn moet wrijven.
 
Hmm nee sorry het liefst namen zoals Camada en Maruda ofzo maar dan voor een man:smitten:

Mijn broertje kwam met Kris de spermavis:stom::stars:

ik moet niet vaak lachen van teksten op internet maar deze vind ik wel erg goed.

maar zoals John al aangaf zou je betta hogere beplanting en zeker drijfplanten erg op prijs stellen.

zeker drijvers die lange slierten naar beneden krijgen zijn zeer geschikt.limnobium laevigatum bijvoorbeeld.
hier gaan mijn betta´s maar al te graag in "hangen"
 
ik moet niet vaak lachen van teksten op internet maar deze vind ik wel erg goed.

maar zoals John al aangaf zou je betta hogere beplanting en zeker drijfplanten erg op prijs stellen.

zeker drijvers die lange slierten naar beneden krijgen zijn zeer geschikt.limnobium laevigatum bijvoorbeeld.
hier gaan mijn betta´s maar al te graag in "hangen"

Okay dankje ik zal kijken of ik ze kan krijgen:daisy:
Hij heet trouwens Maruda en hij heeft gisteren zwarte muggenlarfjes uit de diepvries gegeten van een pincet en hij heeft een keer door een hoepeltje gezwommen:smitten::D:foto:
 

Terug
Bovenaan