Wat doet mijn plant?


F

Frummel

Guest
Goedemiddag,

Er is ineens een rare spriet gegroeid uit 1 van mijn planten. Ik kan niet goed zien uit welke het komt, maar ik denk dat het de Echinodorus (juiste naam?) is. (ik weet de namen van mijn planten niet meer *schaam*..) Gaat dit een bloem worden? Wat betekend dit?

Sorry voor mijn rare vraag, maar is voor het eerst dat ik zoiets zie! Haha!

6b0220e4-416c-4a58-960a-e10b59625aa3.jpg
 
Lijkt veel op een bloemetje in wording. Gaat ie snel naar het oppervlak?

~ Ivo
 
Lijkt mij ook een bloemetje!
Hoe lang staat deze plant al in de bak?
 
Lijkt me meer een uitloper die zijn weg naar de bodem niet kan vinden :p

(offtopic) De laatste tijd zie ik steeds meer spookjes voorbij komen op het forum :p
 
Ik stem ook voor bloemetje en niet voor uitloper ;) Het kopje lijkt me erg symmetrisch, lijkt wel een kelkje. Lijkt ook bevestigd te worden als ik google op 'echinodorus flower'.

- Mascha
 
De plant staat nu zon 5-6 weken in het aquarium. Hij groeide al best lekker. De stengel leek er ineens te zijn, nu groeit hij niet zo snel meer eigenlijk.. Ben benieuwd of het een bloem wordt! Mijn vriend denkt dat het een uitloper is, ik debk een bloem, wordt spannend haha. Ik hou jullie op de hoogte.
 
Lijkt op een soort die ik heb en daar komt af en toe ook zo'n stengel met knop omhoog alleen is er nog nooit wat uitgekomen.

Heeft de plant een knol of wortels?

EDIT- als je plant een knol heeft weet ik zeker dat het een Aponogeton soort is.
Hier een link met wat info,staat ook iets over een bloemtrosje in.

http://www.aponogeton.nl/artikelen/26-p ... geton.html
 
De bladeren doen me denken aan Aponogeton ulvaceus, maar de 'bloem' niet. Die is meer lang en puntig als een pijl. Heb er tot vervelens toe bloemen in gehad. Wel leuk en mooi, maar toen de plant stopte met het aanmaken van bloemen begon hij af te sterven.
 
Staat ook in de tekst idd maar schijnt dan ff een pauze nodig te hebben waarna de plant het weer gewoon gaat doen.
 
Jep, nu bijna een half jaar later steekt er weer heel voorzichtig een groen puntje uit :)
 
Uitloper van de Bleheri.
Groeit door,en geeft er nog meer.
Rechts uit midden,zie ik er nog 1. onder een blad.
vanmorgen nog 7 stekken geknipt.

Stom,Jones,had er 1 bij kunnen doen.
 

Terug
Bovenaan