Wat doe ik verkeerd?


B

Bastiaan121

Guest
Hallo, ik heb een juwel hoekaquarium 150 liter
Er zitten planten in CO2
25 neontetra's en een stuk of 15 rasbora heteromorpha
Hij staat nu al 5 weken en ze hebben nogsteeds geen eitjes gelegd wat doe ik verkeerd of is datnormaal?
Het is ook best wel raar dat ze echt bijna niet bij elkaar zwemmen en sommigen zitten de hele tijd in een hoekje
Ik wilde trouwens een foto erbij doen maar geen idee hoe dat moet.
Wat kan ik doen
 
De vissen die je noemt,zijn geen gemakkelijke vissen om zich voor te planten.
Dat kan een reden zijn.
 
OW volgens de mevrouw van de dierenwinkel juist wel
Maar weet je ook wat ik dan �berhaupt verkeerd kan doen k heb echt van alles gekocht zo'n CO2 apparaat Philips purifier en ik heb hoge planten time timer ph verminderaar
Kan het misschien de stroming van het water zijn?
 
Dat is toch de ph waarde?
 
Sorry ik bedoelde ph verminderaar en licht wat om de 12 uur aan/uit gaat ( time timer )
 
Bastiaan121 zei:
Sorry ik bedoelde ph verminderaar en licht wat om de 12 uur aan/uit gaat ( time timer )

Als het gaat om een middeltje om de ph te verlagen dan zou ik daar meteen mee stoppen.. daarmee ga je je ph niet stabiel op nivo houden. En overdoseren is ook een echt risico. Zullen de dieren niet blij van worden.
Naar wat voor een ph wil je heen dan?

Edit: Heb je het aquarium nu 5 weken? Of heb je de vissen 5 weken? Of alletwee?
 
Vissen 5 weken
De dierenwinkel mevrouw zei tussen de 6,5 en 7 gelukkig heb ik nogmaals erg weinig van dat ph spul gebruikt dus een overdosis lijkt me sterk.
 
Bastiaan121 zei:
Vissen 5 weken
De dierenwinkel mevrouw zei tussen de 6,5 en 7 gelukkig heb ik nogmaals erg weinig van dat ph spul gebruikt dus een overdosis lijkt me sterk.

Hier staat wat meer info over de Trigonostigma heteromorpha: seriously fish

Hier gaan ze uit van pH 5-6 en een wat hogere temperatuur. Planten met grote bladeren worden ook op prijs gesteld om eieren af te zetten.
 
Dat is juist het gekke ik heb van alles geprobeerd hoge planten heb ik ook
Kan het dat het aan de stroming licht of is dat raar gedacht?
Gr. Bastiaan
 
Hoe heb je dan die pH 5 - 6 proberen te bereiken? (Of is dat juist een van de dingen die je niet hebt geprobeerd?) Dat lukt je niet zomaar namelijk. Ik durf te stellen dat minder dan 2% van de aquaforum leden ooit met zo'n lage pH heeft gewerkt.
(en dan ga ik nog maar even voorbij aan het zachte water met (waarschijnlijk) een erg lage geleidbaarheid dat vereist zal zijn)

~ Ivo
 
Ja inderdaad
De dierenwinkel mevrouw zei: dat je 't met ph verminderaar kon verminderen
 
Als ik je een ding mag aanraden : stop voorlopig met "knoeien" met je waterwaardes. Dat is echt niet voor beginners. Probeer eerst eens wat vissen die op normaal kraanwater het ook goed doen. En zet voorlopig dat kweken uit je hoofd. Kweken is een verhaal apart, je hebt daar meestal meerdere aquaria voor nodig, in een gezelschapsaquarium kweken is meestal gedoemd om te mislukken. Als de vissen hun eigen eitjes al niet verorberen, dan doen de andere vissen dat wel. De meeste vissen zijn dol op (hun eigen) kaviaar
 
Eens..
Kweken van dit soort vissen is al lastig zat voor diegene die veel ervaring hebben.
Zou me lekker bezighouden met het verantwoord houden van deze dieren.. een gezonde bak met gezonde vissen, niets mooier dan dat.
Van neons weet ik niets maar voor wat betreft de kegelvlekjes kun je ze prima houden op kraanwater, veel planten (waaronder drijfgroen), gedempt licht.. en vooral balans in de waterwaardes. Dan zullen ze ook wat meer hun 'gezonde' natuurlijk gedrag vertonen, dan zijn het prachtige visjes.

Als je vragen hebt dan horen we het wel..
Succes.

P.s: Pas op met de adviezen van dierenwinkel-mevrouwen.. ;)
In het algemeen zijn die niet erg kundig en/of erg gericht op de verkoop van (onnodige) producten.
Geldt ook voor de heren trouwens ;)
 

Terug
Bovenaan