Wat doe ik fout ? Planten


D

demivissen

Guest
Hallo iedereen, ik heb sindskort een nieuwe inrichting in mijn aquarium gedaan. Ik heb ook een co2 toevoeger aan mijn aquarium toegevoegd voor mijn planten. Ook geef ik planten voeding. Nu is het zo dat sinds gister mijn plantje heel snel deze kleur word. Vanmorgen was de helft van de plant nog mooi groen maar nu zijn er nog maar een aantal bladeren goed op kleur. Wat doe ik fout of wat kan ik hier aan doen ?
 

Bijlagen

  • 8B860C05-75E9-4D01-95C5-D61F15C8AFA9.jpeg
    8B860C05-75E9-4D01-95C5-D61F15C8AFA9.jpeg
    174 KB · Weergaven: 94
  • image.jpg
    image.jpg
    129.8 KB · Weergaven: 74
  • image.jpg
    image.jpg
    439.5 KB · Weergaven: 76
Is de plant nog emers? Zo ja, dan kan het wel even duren voordat hij submers is geworden. Heb je ook info over je waterwaarden en belichting etc?
 
ja precies. Die gaat nu in een moeilijke fase met verslijming. Als alle omstandigheden verder goed zijn komt er nieuw, goed blad. Als het verslijmen te erg wordt kan je het meest aangedane blad beter weghalen. Ander wordt je bioload te hoog en kan je alg krijgen.
 
Gaat t goed met dat visje onderin? Zie geknepen vinnen en witte plekjes... vind m bijna een beetje zielig eruit zien hihi
 
Hoelang draait het bakje nu? Wellicht dat er nitriet aanwezig is wat ook voor stress en uiteindelijk de dood als gevolg kan hebben. Het visje lijkt namelijk nogal gestressed te zijn. Waterverversen is dan de beste optie in geval van nitriet

 

Terug
Bovenaan