Wasemkap filter(watten) gebruiken?


C

Canon

Guest
Hallo,

Mij moeder kwam met het idee om wasemkap filter-watten te gebruiken ipv de gewone filterwatten. Kost namelijk niets die filterwatten bij de action :).

Ik vroeg mij af of dit ook kon, ik ken het materiaal niet. Er staat op 'vlamvertragend materiaal' en een goede 'vetopname'.

Het zegt me allemaal niet zo veel en persoonlijk zal ik het niet zomaar gebruiken. Maar de structuur is het zelfde als gewone watten.

Kunnen we dit gebruiken :)?
 
Deze watten zijn vaak geimpregneert met brandvertragende stoffen, welke ik niet graag in mijn bak zou willen hebben.
Mijn advies is niet doen.
 
Heel simpel neen en trouwens goede filterwatten kost nu ook de kop weer niet
 
Heel goed, ik zei ook hetzelfde :). Zou ze ook niet in mijn aquarium willen hebben.
Maar goed, 3 keer nee is beter dan 1 keer nee :).

Groeten Canon
 
Hier komt 1 keer ja :D

Ik heb ze altijd in mijn aquarium gebruikt, en nu in mijn vijver, al een paar jaar lang. Ik merk er helemaal niks van. Ik stop 1 heel pak in het vijverfilter;)
 
Al eens geprobeerd een pak aquarium filterwatten in de brand te steken? En? Brandde het?
 
Al eens geprobeerd een pak aquarium filterwatten in de brand te steken? En? Brandde het?

Nee, ik zag daar ook het praktisch nut niet van in. Misschien nu omdat ik/we er over nadenken.
Heb jij het wel eens gedaan? Zo ja, wat was het resultaat? Is het precies het zelfde spul?
 
Al eens geprobeerd een pak aquarium filterwatten in de brand te steken? En? Brandde het?


Heb het gelijk uitgeprobeerd,geen heel pak maar een pluk en vloog wel in de vlam.
Smelt helemaal tot een vloeibaar goedje wat op mijn vinger druppelde :stom:

Hier komt 1 keer ja :D

Ik heb ze altijd in mijn aquarium gebruikt, en nu in mijn vijver, al een paar jaar lang. Ik merk er helemaal niks van.

Is misschien wel de doodsoorzaak van je Ramirezie laatst..... :juggle:
 
Er zijn vele soorten kunstoffen.

Welke zowel voor voeding als voor non-food wordt gebruikt. Vaak exact dezelfe kunsstof.

Echter zitten en regels aan. Voor voeding (dus ook voor dieren) mogen er geen zware metalen, weekmakers, ftalaten en etc inzitten.

Je zult er niet gelijk aan dood gaan. Maar langdurig verkeerd gebruik kan wel aandoeningen geven.

Neem het rubber schandaal voor voetbalvelden.

Auto banden zijn chemisch afval. Moet je niet op een speelveld dumpen. Maar ja, er is vast iemand heel rijk mee geworden.
 
Een grote zak filterwatten bij de LFS koop je voor €5, doe je jaren mee. Waarom dan iets nemen dat misschien iets goedkoper is en wellicht niet goed voor je water is?
 
Een grote zak filterwatten bij de LFS koop je voor €5, doe je jaren mee. Waarom dan iets nemen dat misschien iets goedkoper is en wellicht niet goed voor je water is?
Zo denk ik er ook over, goedkope dingen zijn leuk bij de aankoop, maar achteraf gezien kan je er veel slechter uitkomen.
 
Nou ik doe met een groot pak filterwatten hoogstens een paar maand :D

maarja ik maak er dan ook mijn ruiten mee schoon en ben er niet echt zuinig mee...
 

Terug
Bovenaan