wanneer kunnen platys babys krijgen


J

jejachmi

Guest
ik zag mn vis zwemmen en ik zag een dikke buik en een zwarte vlek dus denk zwanger, alleen bij deze vis lijkt het me minimaal omdat het nog een jonge vis is. ik gok dat er net 1-2 eitjes inkunnen.

zou dit kunnen of is di gewoon??
 
platy's leggen geen eieren en hebben ook geen eieren in hun buik.
Hoe oud en groot is het visje. want dit kan misschien ook helpen, of een foto
 
Dat is niet waar. Ze zijn eierlevendbarend en hebben dus wel eieren in hun buik die uitkomen net voor de jongen gebaard worden.
 
Net gelezen dat ze vanaf 3 maand na hun geboorte zwanger kunnen worden maar aangezien mijnheer platy geen verjaardagskalender in de bak heeft hangen, zal het ook niet op een weekje steken.

De draagtijd duurt ongeveer 4 weken dus misschien wordt ze op die tijd nog wat groter maar waarschijnlijk ook voller. Verwacht er nog niet teveel van, mijn ervaring met platy's is dat ze bij hun allereerste worp veel slechte of al dode jongen werpen, ik raad je dan ook nu al aan om de vis later niet apart te zetten als je dat al zou hebben willen doen.

Maar eerst inderdaad een foto wat willem al aangeeft, dat zou wel leuk zijn en kunnen we meekijken naar je vissie.
 
Bij een zwangerschap krijgen ze veelal een witte vlek. Ik heb ook pas 2 weken geleden 1 jong gekregen.
 
Mijn platys hebben al een paar maal jonkies afgeleverd, maar worden veel opgevreten door de andere vissen. Op zich heb ik daar geen probleem mee. Ben ook niet van plan te kweken. Maar zo af en toe sluipt er een jong achter de achterwand en dan kan ik zien dat er weer geworden is. Er zitten nu drie jonkies in verschillende grootte's. 5 mm 10 mm en 15 mm.
 
ik zal zo even een foto maken.
hij is al wel zeker 3 maanden oud alleen nog best wel klein.
 
696233jejachmi_0_82_imag1468.jpg
245493jejachmi_0_82_imag1463.jpg
818565jejachmi_0_82_imag1460.jpg
 
Lijkt me een heel mooi zwanger vrouwtje :)
 
oke.. vindt ik persoonlijk knap haha,
is nog jong. erg jong
 
Haha, mijnheer platy kijkt daar niet naar hoor :) euheu... :)
 
haha oke..

ben benieuwd..
bij deze duurt het ook 6 weken? 4-6..
 
Ik gok bij deze nog hoogstens 2 weken :) Ze heeft al een behoorlijk tonnetje.

Misschien ff ranzig nu ff maar als je naar haar kontje kijkt en ziet dat het wat openstaat, duurt het niet al te lang meer. Als ze echt gaat bevallen zal ze zichzelf een rustig plekje opzoeken, meestal tussen de plantjes of bij de drijfplantjes. Dan is het tijd om voor je aquarium te gaan zitten want vindt het heel erg mooi om te zien hoe kleintjes geboren worden.

Heb het geluk gehad dat mijn platies / guppen vaak in het weekend bevallen dus kon ik live meekijken :)
 
haha jha das wel mooi jha
 

Terug
Bovenaan