Wanneer geven planten zuurstof


Wesley87

Active member
Lid geworden
11 januari 2018
Berichten
41
Leeftijd
37
Wanneer geven planten zuurstof bubbeltjes?? Dit is niet constant in mijn bak, veelal later op de dag of heel hevig de eerste 2 dagen na een water wissel.

Is dit goed of als je bak groed draait, is het dan dat planten de gehele tijd bubbeleren???
 
Wat je bij een waterwissel ziet is denk ik wat ontstaat omdat je zuurstofrijk water toevoegt en de belletjes gaan dan aan de planten zitten. Het hangt ook af van de hoeveelheid zuurstof wat al in je water zit. Planten geven belletjes als ze flink assimileren en het niet goed opgelost kan worden gelijk in je bak. Dat zie je bij de een dus wel en bij de ander niet. Als je googled op assimilatie dan vindt je daar vast wel info over.
 
Dus in principe als je geen bubbeltjes ziet zegt dat niet veel over het zuurstof dat afgestoten word door de planten maar meer over de opname van O2 door het water???

Je ziet na 3a 4 dage nog de belletjes, soms zo klein dat het op een haartje lijkt.
 
Planten nemen overdag co2 op en geven zuurstof. Als ze veel zuurstof geven wat niet gelijk kan worden opgenomen in het water dan zie je soms belletjes aan de bladeren. Als ik ververs en dat met een slang doe dan krijg je ook door het gekletter extra zuurstof in het water en dan kun je inderdaad extra veel belletjes aan de planten zien zitten. De spraybar geeft ook het nodige gekletter en daardoor krijg je ook meer zuurstof in je water.
 
Als je planten veel en grotere bellen loslaat is het dus eigenlijk niet goed, omdat er dan door overbelasting tijdens fotosynthese wat scheurt in de plant.

Wbt uitvoer zijn beiden onder water 1 ietsjes omhooggericht. Extra lucht in de bak door m'n tuinslang is inderdaad wel waarom het zo explodeert qua zuurstof na een waterwissel haha
 
Als je een stroom belletjes omhoog ziet gaan dan zit er een lekje in de bladeren.
 

Terug
Bovenaan