waarmee plantjes lijmen aan hout?


Ik zie ook mensen gewoon onder water lijmen.
Lijm op een koraal of plant boven water, dan even dippen in het water, nog wat lijm, en dan gewoon de gevulde bak in.
Gaat dat ook met de gewone gel lijm?
 
Ik zie ook mensen gewoon onder water lijmen.
Lijm op een koraal of plant boven water, dan even dippen in het water, nog wat lijm, en dan gewoon de gevulde bak in.
Gaat dat ook met de gewone gel lijm?
Wat is gewone gel lijm? Er zijn meerdere soorten lijm in gel vorm.
Je moet in elk geval cyanoacrylaat hebben. Niet zeker of dit veilig is voor garnalen.
 
Ik heb het hele topic gelezen, en ook gezien dat er meerdere aquascapers de gewone lijm van de action met succes gebruiken, zelfs in zout water. Dat lijkt dus bewezen veilig te zijn.

De vraag is of die lijm ook onder water nog kleeft.
 
Ja de lijm kleeft ook onder water de gel seconde lijm die vormt een vliesje als die het water raakt en die moet je kapot drukken op oppervlak wat je wil verlijmen. Maar ik en lijmen gaat alleen niet heel super al verschillende koraaltjes proberen te lijmen vingers aan elkaar en koraal nog los
 
Die van de Action wordt vaker toegepast inderdaad maar bij de lfs kost een klein tubetje ook niet veel en dan speel je op safe.

Maar ik en lijmen gaat alleen niet heel super al verschillende koraaltjes proberen te lijmen vingers aan elkaar en koraal nog los

Vergaat mij net zo en ik gebruik liever dan die 2 componenten kleeftroep ervoor maar ja in zoet is dat wat anders.
 
Die van de Action wordt vaker toegepast inderdaad maar bij de lfs kost een klein tubetje ook niet veel en dan speel je op safe.

Mijn LFS is helaas niet zo lokaal. Ik moet daar minstens een half uur voor rijden, en als het dan toch goed gaat met gewone lijm....
Sowieso ga ik dit doen een week of 3-4 voordat de vissen komen, dus met waterwissels zal het dan ook wel safe zijn ivm chemicalien in het water.
Maar eerlijk, ik geloof er niet echt in dat die lijm echt verschillend is. Het zal waarschijnlijk ook enkel een ander label zijn.
 
Tuurlijk, maar bij mijn weten is elke superlijm op basis van cyanoacrylaat.


Bij siliconen is er veel meer variatie.
 
Maar eerlijk, ik geloof er niet echt in dat die lijm echt verschillend is. Het zal waarschijnlijk ook enkel een ander label zijn.
Maarja, jij kookt ook waslagen uit stenen met azijn, terwijl je dat er alleen uitkrijgt met een bepaald loog....

Oftewel: chemie heb je de ballen verstand van en kun je maar beter naar anderen luisteren ipv zelf aanklooien en denken dat het allemaal wel meevalt
 
Mijn LFS is helaas niet zo lokaal. Ik moet daar minstens een half uur voor rijden, en als het dan toch goed gaat met gewone lijm....
Sowieso ga ik dit doen een week of 3-4 voordat de vissen komen, dus met waterwissels zal het dan ook wel safe zijn ivm chemicalien in het water.
Maar eerlijk, ik geloof er niet echt in dat die lijm echt verschillend is. Het zal waarschijnlijk ook enkel een ander label zijn.
Er is ook nog zoiets als online bestellen.
Je kunt wel geloven dat die lijm niet echt verschilt van 'gewone' lijm (waarvan ik nog steeds niet weet wat gewone lijm is), maar het zou je sieren als je zeker speelt ivm de gezondheid van de bewoners van de bak.
 
Maarja, jij kookt ook waslagen uit stenen met azijn, terwijl je dat er alleen uitkrijgt met een bepaald loog....

Oftewel: chemie heb je de ballen verstand van en kun je maar beter naar anderen luisteren ipv zelf aanklooien en denken dat het allemaal wel meevalt

Ik heb langer chemie gestudeerd, dus denk ik wel dat ik weet waar ik over praat. Er zijn maar een paar superlijmfabrikanten, en het zou me heel sterk verwonderen dat ze een speciale versie gaan maken voor de aquariumwereld.
Daarenboven zijn er hier diverse aquascapers die het al jaren doen met lijm van de action, en dat gaat goed. Daar baseer ik me op.
Ik heb een hekel aan te veel betalen voor hetzelfde, gewoon omdat er een extra lijn tekst op staat.

Dit is nu de tweede keer dat ik een enorme botte reactie krijg van jou. Heb ik je ergens op je tenen getrapt?
 
Ik heb langer chemie gestudeerd, dus denk ik wel dat ik weet waar ik over praat. Er zijn maar een paar superlijmfabrikanten, en het zou me heel sterk verwonderen dat ze een speciale versie gaan maken voor de aquariumwereld.
Daarenboven zijn er hier diverse aquascapers die het al jaren doen met lijm van de action, en dat gaat goed. Daar baseer ik me op.
Ik heb een hekel aan te veel betalen voor hetzelfde, gewoon omdat er een extra lijn tekst op staat.

Dit is nu de tweede keer dat ik een enorme botte reactie krijg van jou. Heb ik je ergens op je tenen getrapt?
Chemie gestudeerd zegt precies niks heb je die studie ook voltooid? heb je er in gewerkt in de chemie?, mijn man heeft jarenlang in de chemie gewerkt en heeft de gedegen kennis en knowhowe (hts-opleiding) dus kom niet aan met onzin uitspraken dat je gestudeerd hebt. Ik heb de land&tuinbouwschool gedaan, heb ik nu verstand van paardenziektes?
Als jij werkelijk zo'n kennisknobbel op chemiegebied had gehad had je niet bijv. uitspraken gedaan over waslagen uitkoken met azijn, of alle lijm over 1 kam scheren.
 
Over die was heb je gelijk, dat moet met een base en niet met een zuur. Lapsus.

Maar voor de rest mogen je reacties wel iets beleefder.
Ik zie hier niet de nood om mijn diploma te gaan posten, maar ja, ik heb een universitair diploma.
 

Terug
Bovenaan