Waardes nieuw aquarium


J

JJ1823

Guest
Sinds kort met een nieuw, klein aquarium begonnen en zojuist voor het eerst een striptest gedaan.
Nu blijkt dat de ‘nitriet’ een te hoge waarde heeft van 2,94 en de ‘dH’ een waarde van 18.
Ik zou ze graag beide omlaag willen halen zonder dat de andere waardes hier te veel door gaan schommelen, de ‘pH’ waarde is bijvoorbeeld 7,3 en die zou ik graag zo laten.
Heb nog een foto toegevoegd van de online meet resultaten. Iemand tips om deze beginner te helpen?
187EED6B-4FEF-4387-A1AB-FCE24607F263.png
 
Een goede tip, je bakje staat nu in te draaien en de waarden zullen zeker nog een tijdje blijven schommelen, pas in de 4e week gaat het wat stabieler worden, geef de bak wekelijks een beetje droogvoer welke je tussen je vingers klein maalt en dan hebben de bacteriën te eten welke nu moeten gaan zorgen voor de juiste waarden.
Verder even gaan nadenken om de strips niet meer te gebruiken maar overgaan op een druppeltest, zat info hier te vinden.
 
Zitten er al bewoners in? zoja: dagelijks zoveel mogelijk verversen, zonee: niks doen dan weet de natuur vanzelf de oplossing
 
Heb er voorlopig alleen 4 guppies en 2 algeneters in, aankomend weekend komen er nieuwe bij.
Ze bevelen ook onderstaande producten aan om de nitriet te verlagen, daar enige ervaring mee of tips voor?
BBD72CCF-6F1C-47FC-9E82-DB6CB65EFAEB.png
 
Aankomend weekend komt er niks bij zolang je nitriet meet hoor.
Das vragen om dode vis
 
een goede druppel testset kopen is het beste wat je kan doen

met deze no2,no3 waarden is het zelfs straf dat je vissen nog rondzwemmen

zeker geen extra vissen erbij doen de komende 2-3 weken

binnen een week alles opnieuw testen met druppels , verder zou ik niets doen, tenzij verversen om je vissen levend te houden
 
Bedankt voor alle adviezen! :D :)
 

Terug
Bovenaan