Waarde van mn cayman


J

jeroen bekkers

Guest
Heb een cayman aquarium, 61x33.5x45,

Met 2 reserve lampen en een luchtpomp,

Alles is ingebouwd, pomp, verwarming, tijdschakelaar,,,, t8 lampen x 2

Wat is die nog waard
 
Zitten amper krassen op, bak is jaartje oud, is standaard filter in, filterwatten recent vervangen..

Weet ni hoeveel liter per uur de pomp is, maar t water bleef steeds kraakhelder
 
30 euro lijkt me heel redelijk. 60 cm. bakjes worden veel aangeboden, dus meer ga je er niet voor krijgen vrees ik.
 
Moet je maar net iemand vinden die dat extra spul er ook allemaal bij wilt hebben.
Hoe mee tijd je neemt voor het verkopen, hoe meer het je kan opleveren, maar het zal geen vetpot zijn.
Juist ook omdat marktplaats vol staat met dit soort bakjes.

Ik zou blij zijn als ik er 3 tientjes voor kreeg zonder al te veel moeite te doen en tijd te moeten nemen.

~ Ivo
 
haha okee, dan hou ik gewoon 25 euro aan, maak ik er hopelijk iemand anders heel erg blij mee
 
Zitten er 2 lampen IN de kap? Dan zou het nog iets kunnen zijn als stekkenbakje voor je zeebak.
 
Ja zitten in de kap, maar heb geen Eiwitafschuimer helaas,,, of is da ni nodig?
 
Beetje off-topic, maargoed;

Je heb een 120L bak, als je water ververst (hoeveel ververs je per week?) dan kan je met dat water (als je een afschuimer hebt) verversen in de cayman. Of je vult hem voor 75% met nieuw water en ververst elke week 20%. Als je weinig stekjes hebt moet dat wel lukken denk ik. Zou het proberen/bewaren waard kunnen zijn. Desnoods hang je er een koolfiltertje in (10,- de superfish flow 100 bijv. haal je de spons eruit, laat je je kool erin).

Of je zoek een goedkoop afschuimertje via 't zeeforum.
 
Had ik nog niet eerder over nagedacht, maar eens verdiepen in het stekken dan maar
 
:thumbs:

15watt is dat toch? Dat is 30 totaal 30/54~ 0,56w per liter. Dat is prima voor button's, oren en andere leders.
 
Waarom kom ik zulke dingen nou altijd tegen als ik inmiddels al een ander bakje heb? ;)
Vind zelf zo'n cayman handiger dan de juwel bakjes van 60cm en had er wel 40 euro voor over gehad!
 
Wel andere lampen denk ik. Minimaal 10000K. Ook is de bak 40 hoog, dat had ik niet gezien. Dan nog is het wel mogelijk denk ik.

@John; hahaha, dan was het nog wel een stukje rijden!
 
Groenlo Gelderland,, haha,

Ben er mee eens, cayman heeft het volgensmij allemaal ff iets beter uitgedacht...

Maarja,,, hij staat nog hier.. Zit nog te twijfelen of k m als stekbak ga gebruiken,,, lijkt me wel wat
 
Ja maar k weet niet ech hoe dat werkt,, doe je dan zo'n stekje door zo'n rooster?
 
Nee, dat rooster maak je vast in je bak. Hoe, dat moet je mij niet vragen :p. Ik zou een pvc buis op elke hoe zetten en daar het rooster op laten rusten.

Je neemt een stukje steen. Dood, levend, stek maakt niet zoveel uit. Daar maak je je stekje op met een elastiekje oid. en dat ding zet je op het rooster.

Zo denk ik dat het werk :p.
 
Hoe hoger, hoe meer licht (denk ik).

Als je ze op de bodem zet met weinig water heb je het zelfde effect maar minder water = minder stabiel.

Dit is allemaal wat ik denk hoor ;).
 

Terug
Bovenaan