Waar zijn mijn garnalen


W

WimKl

Guest
2 week geleden ca. 20 bloody marry garnalen in mijn 30liter bakje gedaan.
Ik zie er ongeveer een stuk of 5 voorbijkomen.
Ik heb geen idee waar de rest zich ophoudt.
Iemand een suggestie?
Zie ook foto van mijn bakje.

20180304_181547.jpg
 
je bakje is sterk beplant en het zijn prima verstoppers dus wellicht kun je eens kijken of lokken met wat voet of een tablet helpt.
 
Voeren heb ik al geprobeerd met komkommer, bloemkool, voer enz...
Maar kom met tellen niet verder dan 5.
Zou het dan wel zo zijn dat ze zich verstoppen.
Dichte beplanting is toch juist goed zou je zeggen
 
Hoi Wim, ik heb precies hetzelfde aan de hand. Op een bepaald moment ga je je wel zorgen maken he?
Met voeren zie ik er 5-7, de rest zit ergens verstopt, ik weet deels waar maar het is echt uit mijn zicht.
 
Ben dus niet de enige.
Dacht eerst nog even dat ik ze te snel overgezet had.
Hoeveel garnalen kun je eigenlijk houden in zo'n 30 liter bak.
 
Ik deel de zelfde ervaringen, het zijn prima verstoppers en als ze genoeg te eten hebben hoeven ze niet te voorschijn te komen, als ze meer gewend zijn dan dan komen ze vanzelf wel, maar dat kan wel even duren.
 
Oke. Dan hebben ze nog wat te doen.
Iemand ervaring met het overwennen van de garnalen.
Is zo'n drip kit ( druppel methode ) een optie?
 
De druppel methode is prima, bakje met garnalen, luchtslangetje vanuit de bak met een kraantje of een knoop erin en rustig een anderhalf a 2 uur druppellen tot ongeveer de dubbele water hoeveelheid.
Des te gevoeliger de garnalen des te langer druppellen.
 
Zoals andere leden al aangeven zijn het goede verstoppers en in zo'n mooi prachtig beplant aquarium zeker te begrijpen.
 
Oke, dus een goede optie.
Moet je de garnalen daarna vangen en overzetten zodat het andere water niet in het aquarium komt.
 
Ik moest best lachen om je vraag nadat ik je bak zag :D je bak is een paradijs voor de garnalen aangezien ze zich graag verstoppen als dat kan :) je bak is zoals de andere al zeiden lekker groen en vol. Ze komen wel als ze zin hebben :)
 
Je hebt wel een punt hoor.
Maar ja hij is wel dicht beplant, achterin het bakje, maar een stukje rood (garnaal) zie je wel tussen het blad zitten.
Dan zouden ze op de bodem moeten zitten oid
 
Eer je zover bent ga je al selecteren dus dan zal het ook minder gauw gaan, en wat je zegt de garnalen gaan het zelf wel aangeven.
 
Je hebt wel een punt hoor.
Maar ja hij is wel dicht beplant, achterin het bakje, maar een stukje rood (garnaal) zie je wel tussen het blad zitten.
Dan zouden ze op de bodem moeten zitten oid


Ik vind zo een bak genieten hoor. Mijn opmerking was positief bedoeld he ;)
 
Heel mooi bakje idd,zie iets van een blauw oogje zwemmen trouwens.
Die gaan wel met garnalen of heb je nog andere vissen in het bakje?
 
Ja hoor er zitten een paar blauwoogjes in.
Gaan inderaad prima met garnalen.
 
Ik denk ook regelmatig dat mijn garnalen dood zijn. Heb zelfs een paar keer de planten en het hout eruit gehaald om te kijken of ik nog lijkjes kon vinden. Maar ze zaten onder het hout of tussen de planten. Zeker met veel beplanting zie je ze soms niet. Dan kan je wat dat betreft beter een waaierhand garnaal nemen, die zie je altijd wel, haha.
 
Om deze reden heb ik enkel wat hout en mosjes in de bak zodat ik ze goed kan zien.
 

Terug
Bovenaan