waar onderdelen plaatsen?


Avana

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2022
Berichten
176
Leeftijd
60
Hallo lezers,

Ik heb sinds kort een co2 systeem van planted box. Ik loop tegen een paar vraagstukken aan. Hoe de situatie nu is;
Ik heb 2 x e902 van JBL. Op de ene heb ik een spraybar (links) en op de andere een lily pipe (rechts). Instroom links en rechts. Ik heb een diffuser. Die heb ik nu in het midden half hoog na al verschillende locaties uitgeprobeerd te hebben. Volgende week krijg ik de ph controller milwaukee sms122. Op dit moment 110 bellen pm. Aquarium 240 liter. Laag visbestand, veel planten, weinig obstructies.
De dingen die ik tegen kom;
1. hoe plaats ik mijn diffuser met deze 2 filters. Ik zou ze aan 1 kant kunnen zetten met bijvoorbeeld links alle uitstroom en rechts alle instroom. Alle in en uitstroom aan 1 kant lukt niet. Ik kan ook op beide bijvoorbeeld links en rechts een spraybar zetten.
2. Waar plaats ik dan mijn ph controller (dat meet ding :)

Ik zit een beetje vast hier. Hoe hebben jullie alles gepositioneerd?

groet Alexandraa
 
Op zich maakt de plaats niet heel veel uit.
Alleen moet je even uitzoeken waar de bellen het langst in het water blijven. Dus niet gelijk naar het oppervlak.
De ph sonde dat meet ding. Dat moet je niet vlakbij de diffuser hangen. Ik hang die doorgaans naast de uitstroom. Maar niet in de directe stroming.
 
Op zich maakt de plaats niet heel veel uit.
Alleen moet je even uitzoeken waar de bellen het langst in het water blijven. Dus niet gelijk naar het oppervlak.
De ph sonde dat meet ding. Dat moet je niet vlakbij de diffuser hangen. Ik hang die doorgaans naast de uitstroom. Maar niet in de directe stroming.
Dank je!
 

Terug
Bovenaan