Waar haal ik veenmos? (Peat moss)


A

Alabastine

Guest
Hey allemaal,

Ik heb een prangende vraag; vandaag heb ik killivis eitjes binnengekregen met de post en ik heb nog geen veenmos geregeld om ze in te incuberen. Stom natuurlijk, maar ik dacht ik ga dat even halen.
Alleen als ik op de site van Welkoop zoek geeft het geen zoekresultaten, hebben ze het daar wel?
En op sites als devisvoerwebwinkel en aquarium-planten kan ik het ook niet vinden.

Weet iemand waar ik het kan kopen? Ik woon in Enschede.
Bedankt alvast.
 
Even op turf zoeken denk ik. Zo noemen ze gedroogd veenmos en dat is het spul wat je zoekt. Is in de meeste aquarium zaken wel te halen. Let dan op dat je van die losse vezels haalt en geen turf balletjes oid. Bij de meeste tuinzaken zal het ook wel te halen zijn, maar let dan op dat er geen extra dingen zoals meststoffen aan zijn toegevoegd.
 
Ik heb het ooit bij de Intratuin gekocht voor mijn opgebonden orchideeën. Het waren allemaal losse strengetjes. In gedemineraliseerd water en regenwater begon het ook weer te groeien.
 
Oh sorry!
Ik heb het zakje uitgepakt en volgens mij zitten ze al in veenmos! Zou dit genoeg zijn? het is een klein zakje maarja het zijn ook maar 30 eitjes.
Ik had er ook op gerekend dat ik ze in een bakje zou moeten incuberen, maar is het ook mogelijk om ze gewoon in het zakje te laten? Of hebben ze meer zuurstof nodig oid?

hoi.jpg


Het is in ieder geval een grondachtige substantie.
 
@TonHageraats, misschien, maar voor mij is dat wel erg ver fietsen en ik heb het idee dat als iets onder een aquariummerk verkocht wordt het ook gelijk 3 keer duurder is. (*AHUM* TL-buizen)
 
Oh sorry!
Ik heb het zakje uitgepakt en volgens mij zitten ze al in veenmos! Zou dit genoeg zijn? het is een klein zakje maarja het zijn ook maar 30 eitjes.
Ik had er ook op gerekend dat ik ze in een bakje zou moeten incuberen, maar is het ook mogelijk om ze gewoon in het zakje te laten? Of hebben ze meer zuurstof nodig oid?

Bekijk bijlage 238506

Het is in ieder geval een grondachtige substantie.

Je kunt ze normaal gesproken gewoon in het zakje laten zitten. Wanneer zijn ze "uitgerekend"?
 
AH, ik zie het al. Ergens in februari...

Ik zou ze wel in aluminium folie wikkelen om licht buiten te houden.
 
Ze zaten al in Alufolie, heb het er weer omheen gedaan.

Bedankt voor jullie adviezen!
 

Terug
Bovenaan