waar beste PH electrode te plaatsen.


mike_vld

Well-known member
Lid geworden
18 augustus 2016
Berichten
65
Locatie
vlaardingen
hallo allemaal..
ik ben mijn bak geheel opnieuw aan het opbouwen voor een beplant gezelschaps aquarium.
uiteraard hoort daar een CO2 systeem uiteraard bij!
ik heb de complete set van dennerle (space600) en ben met de rand apparatuur bezig om alles een plekje te geven
nu vraag ik mij af waar ik het beste de PH electrode in de bak kan plaatsen?
hier onder een foto van de bak waar nu nog alleen wat hout in ligt voor het inwateren.
ik gebruik 2x jbl 1501 filterpompen, waar ik de in en uitstroom van de filters misschien een beetje apart geplaatst heb.
maar dit werkt prima, links voor aan bij de ruit zit 1 aan zuig korf die straks net boven het grind uit komt.
en de uitstroom links boven achter in de hoek.
aan de rechterkant achteraan gebruik ik een duo afzuiger jan jbl voor lage en oppervlakte afzuiging.
en de uitstroom zit rechts aan de voorzijden van de ruit..
op deze manier heb ik de ervaring dat het een prima circulatie geeft

IMG-20170423-WA0004_zpswktyhlwc.gif


alleen waar nu het beste de meet electrode te plaatsen..?
graag jullie mening en advies..
groeten mike..
 

Bijlagen

  • IMG-20170423-WA0004_zpswktyhlwc.gif
    IMG-20170423-WA0004_zpswktyhlwc.gif
    6.4 KB · Weergaven: 106
Kan je geen meet cel maken/kopen voor je meet apparatuur?
Ook voor je verwarming eventueel
 
je bedoelt iets van een scheidings schotje? of een kamertje..(of via de buizen?)..
de verwarming gaat straks deels via de bodem en staaf verwarming, de staaf verwarming zie je straks helemaal niet zitten, dmv wat camouflage.
het enige wat ik nu nog moet plaatsen is de meet electrode van ph en temperatuur
 
ahh jah, nou snap ik wat je bedoelt..thanks.
dat zou ik ook kunnen doen, maar aangezien ik op de uitstromen van beide pompen al wat geplaatst hebt (co2 diffusor en UV unit)
en niet zo heel veel ruimte meer hebt om er wat tussen te plaatsen, doe ik het denk ik maar gewoon in de bak zelf, en om eerlijk te zijn wil ik niet op de leidingen nog meer aftakkingen maken.
maar het idee is prima..had ik eigenlijk een paar dagen geleden aan moeten denken...tja!
maar goed, zoals je ziet op de foto is de gehele achterkant een deels de zijkanten zwart gemaakt, en de ph electrode en temperatuur sensor ook zwart zijn, zal het niet heel erg opvallen.
en ik zelf stoor mij er ook niet heel erg aan als je iets ziet zitten, als het niet zo heel veel uitmaakt waar de electrode geplaatst wordt, kan ik deze dan denk ik gewoon aan de zijkant plaatsen.
ergens tussen de aanzuig en uitstroom in?.
 

Terug
Bovenaan