Waaierhand garnaal vervellen of food aan het gaan?


P

Peggy Sue

Guest
Hallo!

Vanmorgen toen het licht in mijn bak aan ging schok ik me kapot. Mijn waaierhand garnaal licht op zijn zij met zijn poten in de lucht. Eerst dacht ik dat hij helemaal niet meer bewoog maar toen ik er met mijn lichtje op scheen begon hij wild te trappelen met zijn pootjes. Ook zijn hoofd beweegt nog een beetje waar de grote sprieten zitten. Gaat hij dood of is hij aan het vervellen? Ik wou vandaag twee maatjes voor hem gaan open zodat hij niet alleen is.. HELP!
 
Miss is t handig om een foto te plaatsen??? Dan hebben we een idee van hoe het eruut ziet
 
Verschrikkelijk. Foto posten zodat we misschien nog hulp kunnen baten ?
 
Wat zou een foto in dit geval nou kunnen helpen vraag ik me af?
Klinkt niet zo fraai iig en zou best weleens het einde van de garnaal kunnen zijn.
Je zou wat water kunnen verversen bv.
Weet je de waterwaarden en welk voer krijgt de garnaal?
 
Ik ben het met John eens en het zou dan ook een vervellingsprobleem kunnen zijn.
Ik vraag me af hoe het nu met de garnaal is want de startpost is al een dag oud.
 
Re: Waaierhand garnaal vervellen of food aan het gaan?

De garnaal was na een klein uurtje dood, Helaas :( hij kreeg algentabletten, 2 keer in de week eentje voor hem en de algeneters. Mijn waterwaardes zijn perfect, deze heb ik laten controleren. Morgen ga ik drie nieuwe kopen. Volgens de viswinkel zou het kunnen dat hij eenzaam is geweest, of dat hij tijdens het vervellen zijn schild niet af kreeg waardoor hij is overleden. Morgen komen er drie nieuwe in. Hopelijk gaat het dan beter
 
Re: Waaierhand garnaal vervellen of food aan het gaan?

Zijn de waterwaarden echt perfect voor de diertjes of enkel perfect voor de winkelier omdat deze graag wil verkopen?
Echt totale onzin dat eenzaam verhaal hoor.
Zijn het algentabletten die uit elkaar vallen in losse deeltjes?
 
Re: Waaierhand garnaal vervellen of food aan het gaan?

De tablet blijft heel totdat mijn vissen er mee beginnen te spelen, dan breken er stukjes af. Wat zou ze adviseren om de garnaal te voeren?
 
Re: Waaierhand garnaal vervellen of food aan het gaan?

Zo'n grote garnaal moet flink eten, liefst lekker afwisselend voer en iets wat snel uiteenvalt zodat het lekker door het water sweeft of dat ze het op kunnen pakken. Kalk en calcium zijn belangrijk om een sterke schaal te krijgen. De mijne krijgen veel Mosura Shrimpton wat ze lekker uit het water kunnen filteren. Er zijn genoeg soorten garnalenvoer (voor "normale" garnalen) op de markt waar ze goed van eten.
 
Re: Waaierhand garnaal vervellen of food aan het gaan?

mijn garnalen heb ik ook eens op hun rug en in de meest vreemde posities zien liggen. dit lag aan koper uit oude lijdingen. misschien zware metalen in je water gehad?
 
Re: Waaierhand garnaal vervellen of food aan het gaan?

Hopelijk heb ik het mis maar vind het altijd jammer dat net als in dit geval er geen reacties meer zijn van de topicstarter.
Zie je hier vaker en dan pas als het met de nieuwe aankopen weer misgaat komen er weer vragen.
Zo jammer want is eigenlijk simpel te voorkomen....
 
Re: Waaierhand garnaal vervellen of food aan het gaan?

Seabait zei:
Hopelijk heb ik het mis maar vind het altijd jammer dat net als in dit geval er geen reacties meer zijn van de topicstarter.
Zie je hier vaker en dan pas als het met de nieuwe aankopen weer misgaat komen er weer vragen.
Zo jammer want is eigenlijk simpel te voorkomen....

Sorry, ik zie nu pas het bericht, heb wel eerder het topic nog bekeken maar heb het echt niet gezien. De waardes zijn echt perfect, ik ben hier ook heel erg mee bezig. Waarschijnlijk heeft hij vast gezeten in zijn schil
 
Re: Waaierhand garnaal vervellen of food aan het gaan?

Wat is de gh Peggy en heb je al andere gekocht inmiddels?
 

Terug
Bovenaan