Vuurwerk rasbora Azie


M

Mephisto00

Guest
RAS.TOEI/GALAXY als dat klopt..

Ik heb een bakje van 17 liter ( lumi'Q2 ) gekregen.
heb ondertussen alles ingericht en gedaan en draait nu zon 3-4 weekjes.

Dus ik dacht laat ik maar is over t bestandje gaan nadenken.
deze rasboratjes leek me erg mooi. aan te raden? en kan iemand me er zo lukraak wat over vertellen? of moet ik t maar gewoon bij garnalen houden in zon bakkie.. :daisy:
 
Je laatste zin is een schot in de roos. :)
 
daar was ik al bang voor. kleine visjes toch wel leuk. niks geen optie?
 
Ja leuk, maar geen optie haha :). 17L is ook wel heel erg klein.
 
Paedocypris progenetica
Maar zelfs dat wordt krap, en ik weet niet of je die gevonden krijgt ;)
 
Hoe klein ze ook zijn, ze kunnen er niet in zwemmen. Daarnaast is het niet het mooiste visje vind ik :rolleyes:
 
Nee, maar wel het kleinste :rolleyes: ;)
 
zelfs voor garnalen is 17 liter nog te weinig. Plantjes en bodem gaan er ook af dan hou je nog ongeveer 15 liter over. En als het een hete zomer wordt heb je gekookte garnalen.:p

Je kan er beter een bosje tulpen inzetten. ;)
 
Naast dat het wel een erg klein bakje is leven de Paedocypris progenetica ook nog in een riviertje met een pH van 3, dit is extreem laag en je zult dus moeten weten waarmee je bezig bent om de juiste omstandigheden te cre�ren voor deze visjes.
 
ik pak er is ff een meetlat bij en reken uit hoeveel liter t nou echt is. t is wel gewoon een aquariumpje die je in dierenzaken kunt krijgen... er is nog een kleinere versie lumi'Q1 :D


bij nader inzien heb ik toch een ahum grotere, zeg 30 liter. de Lumi'Q 3.. nu ik er zo naar kijk kan nooit 17-20 liter zijn.

dingen zijn trouwens 130� nieuw... best veel :rolleyes:

owja en nog ff over dat ie in zomer zo heet zou worden.. in me keldertje blijft t lekker koel hoor :0
 
Voor 130 euro heb je een tweedehands meterbak met alles erop en eraan. Voor zo'n bakje waar je maar heel weinig mee kan is het wel erg veel geld.

Wat zijn de precieze maten?
 
Maar 30 liter is ook vrij klein en de nieuwe inzichten zijn dat het geen bakken voor visjes zijn.

Als ik google op vuurwerkrasbora dan kom ik uit bij de Celestichthys margaritatus. Een visje waarvan bekend is dat het heel schuw is in kleine bakjes. Ze duiken achter de plantjes en jij zit meteen lege bak. In bakken van 60cm en liever nog wat groter is van die schuwheid totaal geen sprake.
 
LumiQ 3:

1628qwh.gif


Ze hebben 12 kleuren verlichting en een ipod docking station. Niet heel erg aquarium-gerelateerd maar oke ;)
 
Leuk bakkie, maar het nut van dat docking station snap ik niet helemaal. :')
Nou ja, het nut wel maar de combinatie niet.
 
Van de prijzen schrik ik niet met dit soort bakjes, het is immers "hip" om een nanobakje te houden. Het is net zoiets als de goudvissenkom toendertijd, te klein maar het verkoopt goed en bijna iedereen wil het hebben.
 

Terug
Bovenaan