Vuurstaartlabeo jaagt.


A

Adel65

Guest
Ik heb een vuurstaart labeo en die jaagt een kleine fantoonzalmpje op wat moet ik doen kan iemand mij helpen

AUB de kleine fantoonzalmpje is 3 en een halve jaar oud en de labeo 4 jaar oud
Help me AUB Mail me Morgen
 
Is het al die tijd dan wel goed gegaan en is dit gedrag opeens te zien?
Btw, ik heb je vraag verplaatst naar een eigen topic omdat je deze vraag in het topic van een ander lid had gepost ;).
 
Ik heb ook een Labeo die achter andere vissen aan jaagt. Bij mij zitten er zo'n 9 sumatraantjes in de bak waar hij regelmatig achter aan zit. Omdat het er dus 9 zijn zit hij dus constant achter een andere vis aan. De sumatraantjes hebben er niet zo veel last van daarom.

Als oplossing zou ik je dus kunnen voorstellen om het aantal visjes te vergroten. Zodat hij niet steeds achter dezelfde aan zit.
 
Mijn Vuurstaart labeo heeft mijn komeet goudvis staart gebeten en het gaat slecht ik heb 2 Gupies en 2 rode Barbelen En 2 normale barbelen en 6 fantoonzalmpjes en 3 goudvissen en een gekke panda vis die naar alles wat beweegt kijkt en zoekt ik haat die labeo zo erg help me AUB Mail me
 
Wat zijn de maten van de bak? en heb je een overzichtsfoto van het geheel.

Ik kan me voorstellen dat de bak te klein is voor deze vissen zeker de goudvissen, ook is de bak indeling van belang i.v.m. de zichtspunten in de bak om elkaar niet konstant te hoeven zien.
De Labeo staat bekend als een wat meer agressieve vis in bepaalde situaties.

Ook denk ik dat de samenstelling van het visbestand niet zo gunstig is, maar dat laat ik aan de kenners over.

Edit;
Lees onderstaande link eens...
http://aquavisie.retry.org/Database/Vis ... color.html
 
Nekko zei:
Lijkt mij ook een te kleine bak.

Voor welke vis bedoel je Nekko :S :).
Ik denk dat we verder komen als we de afmetingen van de bak weten.
We hebben nu nog maar minimale informatie gekregen van de TS.
 
panda vis is dat een panda corydora? Want anders zou ik de corydora uitbreiden of weg doen.
 
Vuurstaartjes kunnen (dus niet persee) zeker met het verstrijken der jaren wat narrig worden is mijn ervaring.

In de regel zie ik ze dan ook het liefste samen met actieve snelle visjes die ook niet gauw onder de indruk raken zoals indd Sumatraantjes.

Zoals ik min of meer al zij kan het per individu behoorlijk verschillen. Ik heb wel eens gedacht dat dat wellicht een M/V verschil kan zijn maar wie het weet mag het zeggen.
 
Zou geen man/vrouw erbij doen. Waarop je dan het meeste kans maken is dat ze elkaar dood maken tenzij je er meer dan 5 bij doet. Maar waarschijnlijk is je bak al te klein voor 1 labeo
 
Ik heb hier ook een bicolor. Maar deze zit in een 1,2m bak en heeft schuilplekken. Soms jaagt hij/zij achter wat vissen aan maar dit is altijd maar van korte duur. Dit gedrag is wel wat meer aanwezig als er nieuwe vissen worden geintroduceerd maar dat zal te maken hebben met het territorium van de bicolor. Ik ervaar weinig tot geen problemen dus met deze vis tot nu toe.
 
een vuurstaart verdedigd een voedselterritorium
hij eet zelf algen dus hij valt algeneters aan

hij verdraagt zijn eigen kleur niet
dus hij valt zwarte en donkere vissen aan
in een kleine bak ook oranje vanwege zijn staart

en vanwege zijn territorium kan hij soms willekeurige vissen wegjagen

de kunst is dat jij bepaald wat zijn territorium is zodat hij niet heel de bak als territorium neemt
 
Niels heeft gelijk, de (voorheen) Labeo bicolor is een zeer territoriale vis, die met het verstrijken van de tijd als hi volwassen wordt, steeds meer plek voor zichzelf opeist. Dat heeft idd alles te maken met zijn eetgewoontes. Deze vis kan wel goed gehouden worden in een GROTE bak met veel schuilplekken en vissen van zijn eigen grootte die bovendien niet op de bodem leven.
Ze eten overigens als ze volwassen zijn alles wat in de bek past of zacht genoeg is, ook dode vissen en zo.
 
In de junglescape van mijn vriendin gaan wij ook een labeo bicolor plaatsen, echter zoals RRJ zegt is een 1 meter 20 bak zeker nodig. Ook moet je rekening houden dat eenmaal de labeo geplaatst is hij een territorium kiest. Als je later nieuwe visjes toevoegt en die bijvoorbeeld je zalmpjes laten verplaatsen naar een andere ruimte waar de labeo al huishoudt zal hij dat vel verdedigen. Bij dit soort vissen (eigenlijk alle) raad ik ten zeerste aan over een goede voorkennis te beschikken. Ikzelf ga pas de labeo plaatsen als alle planten dichtgegroeid zijn (junglestyle) en als alle andere vissen van het visbestand erin zitten. Dit voorkomt dat de Labeo op latere leeftijd eigenwijs gaat doen. En dat hij altijd een beetje jaagt is ook lichtelijk zijn gedrag, mijn maanvissen zitten ook wel is mijn tetra's achterna (of zelfs soms andersom!).
 

Terug
Bovenaan