Vuurneon bij simulans?


A

aqua1992

Guest
Hallo allemaal,

Kunnen de vuurneon en simulans goed bij elkaar gehouden worden?
Ik heb nu al een school simulans, 12 stuks, en ik wil er wat vuurneons bij houden. Maar ik hecht wel veel waarde aan rust in me bak. De simulans maken totaal geen ruzie en zijn lekker rustig. Kunnen de vuurneons hierbij of zullen die de rust verstoren?
 
Hoe hoog is je bak? De simulans zit in het midden en de Vuurneons iets lager in een bak van 50cm hoog. Maar bij 30cm kan dat niet en wordt het een beetje een chaos. En nogmaals een chaos in Haren lijkt me geen goed plan. ;)
 
Hahahaha..wij willen alle chaos gewoon op 1 dag inderdaad ;-)

Ik heb een Juwel Record 600, dus 42cm hoog. De simulans zitten nu zelf ook al redelijk beneden in de bak vind ik. Op zich vind ik het niet erg als ze wat samen zwemmen maar de simulans zijn echt heerlijk rustig, totaal geen ruzie in de bak en dat gaat nu al een hele poos goed. Die rust wil ik wel behouden mochten er wat vuurneons bij komen.
 
Hoe zit jet bak eruit, heb je daar een foto van?
Mijn ervaring is dat sommige soorten bij wel of geen bescherming van boven in de vorm van hoge planten en drijfplanten wel eens op andere plekken kunnen gaan bivakkeren dan ze zouden doen met die bescherming.

~ Ivo
 
aquarium1..jpg


Geen hele goede kwaliteit, heb gewoon even 1 met me mobiel gemaakt. Moet een keer goede foto's gaan maken voor in het fotoalbum ;-)
 
Heb besloten om er toch geen vuurneons bij te doen ;-) Vind de bak lekker rustig zo, de simulans doen het goed en erg veel ruimte heb je ook niet in een 60cm bak. Bestand is nu: school simulans (onder/midden), rasbora brigittae (midden/boven), 5x corydoras julii, 5x otocinclus. En daar houd ik het bij.
 
Dat is voor jou bak ook meer dan voldoende. Eigenlijk al aan de volle kant.
 
Verstandige keuze denk ik inderdaad :thumbs:

Maar ik wil niet onvermeld laten dat dit een bijzonder fraai bakje is!

~ Ivo
 
Botia zei:
Dat is voor jou bak ook meer dan voldoende. Eigenlijk al aan de volle kant.
Aardig overbevolkt als je het mij vraagt.
 
@Ivo, bedankt voor het compliment! :) Ik zal eens een keer wat betere foto's maken met een camera, dan komen de kleuren veel beter tot hun recht.

@Jones, geen last van overbevolking, de vissen doen het uitstekend, hetzelfde geldt voor de planten.

Het topic kan wat mij betreft worden gesloten, ik heb mijn keuze gemaakt. Bedankt voor de reacties!
 

Terug
Bovenaan