Vuurgup92 zijn (nieuwe) 80cm


V

vuurgup92

Guest
na heel veel pech te hebben gehad in de vakantie.. (alle vissen dood gegaan toen ik weg was, door het uitvallen van de filter)heb ik een tweede hands 80cm bak gekocht dit omdat ik niet tevreden was met mijn oude bak, had daar maar 1 tl.. en dat schoot gewoon niet op..

Inmiddels staat de bak al zoon 5 � 6 weken te draaien. Heb vorige week mijn 12 corydoras paleatus erin gedaan en dat gaat super! de planten groeien ook echt als kool!

Ben nu druk bezig met het samenstellen van de rest van mijn bestand. Eerst wou ik voor een Z-A biotoop gaan maar het gevolg daarvan was dat ik of de corries eruit moest halen of geen koppeltje erin kon houden. Dus daar ben ik inmiddels alweer vanaf gestapt en heb nu het volgende bestand in mijn hoofd:

12x corydoras paleatus (al aanwezig)
10x rasbora brigittae
4x Trichopsis pumila
1x ancistrus "red" (al aanwezig)
x-aantal vuurtjes (al aanwezig)

Binnenkort zal ik hier de eerste foto's posten! Vanavond nog niet want ben te lui om de ruit te poetsen (beetje last van opstart alg, volgende week is wat extra plantenvoeding geven)

ben benieuwd wat jullie van mijn bestand vinden!

groeten,

Matt
 
Ik begrijp je redenering niet goed van Z-A. Coyr's zijn toch Z-A ?
Wel een leuk bestand. Alhoewel 80cm redelijk klein is voor 12 palateussen. Maar je doet er goed aan voor de rest niet teveel en vooral kleintjes erbij te steken.
 
Volgens mij bedoelt Vuurgup dat als je een 80cm Zuid-Amerika bak wilt en daarin Corydorassen wilt houden dat dan eigenlijk dwergcichliden geen goede optie zijn. Die combinatie wordt door veel mensen afgeraden (en ik ben het daar mee eens).
Door nu van Zuid-Amerika af te stappen kunnen Corydorassen en een leuke blikvanger in de vorm van de Trichopsis pumila.

Overigens zie ik ook in dit bestand nog wel wat haken en ogen, namelijk het feit dat de paleatus het best vrij koel gehouden moet worden en dat matcht niet met de warmtebehoefte van de Boraras brigittae (oude naam: Rasbora brigittae).

~ Ivo
 
Ik dacht dat het galaxy's waren, deze zouden beter passen kwa temperatuur.
 
het vissenbestand is nu:
12x corydoras paleatus
10x rasbora espei
koppel colisa chuna
1x ancistrus "red"
200 (?!!) vuurtjes (daar ben ik gestopt met tellen)

planten gaan als kool. Weet nog niet zeker of de chuna's m&v zijn.. volgens mij VV maar dan komt er gewoon nog een man bij als ik daar zeker van ben..

en foto's gaan nu echt snel volgen!
 
Ik ben wel heeeeeeel erg benieuwd naar de foto's
 
273292vuurgup92_0_82_img_1648.jpg

521525vuurgup92_0_82_img_1600.jpg

966685vuurgup92_0_82_img_1596.jpg

gister waterwissel gedaan, vandaar dat het water zo enorm ''helder'' is.. is normaal bruiner door het hout
 
net weer helemaal gesnoeid, dus een beetje kaal.. planten groeide de bak uit
 
132373vuurgup92_0_82_img_1223.jpg

sterrenkruid van bovenaf

983798vuurgup92_0_82_img_1610.jpg

Schooltje :)
 
Ziet er mooi uit hoor! Ben ook erg benieuwd naar je ZA bak!
 
Dankje :) dit is een beetje een rommeltje geworden hoor, haha!

de 60cm wordt veeeeeul mooier :p
 
even een update:
894799vuurgup92_0_82_20140409_203919.jpg

een stuk eruit gehaald, wil langzaam aan naar een echte plantenbak toe!

452783vuurgup92_0_82_20140409_203929.jpg

434841vuurgup92_0_82_20140409_203958.jpg

De Hydrocleys Nymphoides, die echt als een gek groeien.. Al veel mensen op het forum blij mee gemaakt!

278716vuurgup92_0_82_20140409_203945.jpg

Omdat het gewoon een mooie plant is, en gister een stekje gezien! :D

857953vuurgup92_0_82_20140409_204048.jpg

Enorm veel fotosynthese, super mooi om te zien. Vandaag was het echt kerst in de bak, overal slierten met belletjes!

Wil dus langzaam mijn bak gaan om toveren naar een echte planten bak. Iemand met tips welke planten op welke plek mooi staan etc. ROEP MAAR!

op mijn lijstje staan sowieso:
-Cabomba Piauhyensis (of de normale?)
-Een mooie en vooral laagblijvend veldje (welke plant?)
 
Ik vind het al een behoorlijke plantenbak hoor,heel mooi.
Ben benieuwd morgen naar het Sterrenkruid ;)
 
even een update:

Ben een aantal weken niet zo actief geweest op het forum en ben daardoor mijn topics een beetje vergeten :p

Ik heb met deze bak de laatste tijd erg veel problemen gehad, ineens heel veel alg en stagnatie van de planten, van alles geprobeerd maar niks werkte. Uiteindelijk ervoor gekozen om de hele bak opnieuw in te richten en ben daar nu echt super tevreden mee! (en stiekem wel een beetje trots :))

met de vissen geen problemen gehad, alles leeft nog!

foto's volgen snel.

Groeten
 
slecht nieuws voor deze bak.. Ik ga binnenkort uit huis en heb besloten om alleen de 60cm mee te nemen..

Dus ik ga deze te koop zetten.. verkoop hem het liefst via het forum incl vissen pomp kast etc etc..

Hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben maar wel een "normale" vergoeding..
Als je interesse hebt dan komen we er wel uit!

woon bij Nijmegen
 
Jammer dat je hem gaat verkopen.
Ik wil hem super graag maar moet dan eerst mijn ouders zien te overtuigen :s
 

Terug
Bovenaan