Vuurgarnalen


Ik durf niet te garanderen dat ze eraf zullen blijven maar ik zou echt die vis elders onderbrengen gelet op het formaat hiervan.
Garnalen moet je minimaal met 10 houden.
 
Als je de onderste link bij mijn post aanklikt zie je foto's van mijn bakken, op de derde staat een soort van mosboompje. Ik heb een kleinstukje vertakt hout (mopani?) gekocht en daar het mos omheen gedraaid. Op de foto zie je aardig wat garnalen in de boom zitten. Een halve kokosnot bekleden met mos kan ook, ook daar zitten veel baby's in.
 
Zoals Yilleke al zegt zitten ook de jongen erg graag in het mos en je hebt veel leuke soorten mos te koop. Levermos is ook een leuke en makkelijke soort wel.
 
ok dus de babygarnalen kunnen wel in en uit de pomp?
niet dat ze gevangen zitten?
en ik heb geen hout in mijn aquarium wel een steen met allemaal gangetjes erin kan het daar ook op?
 
Ja hoor, anders zou ik ze nu niet door mijn hele bak hebben zitten. Het minimum aantal is 10 want het zijn groepsdieren maar met zo'n grote bak zou ik voor 20 of 30 gaan anders vinden ze elkaar noooooit. Op poreus steen zal mos ook wel vasthechten.
 
Hoeveel liter is een juwel rekord 600? Ik dacht dat je een 1.20 meter aquarium had. Als je 60 liter hebt is 10-15 stuks genoeg, hoe groter de bak, hoe meer startgarnalen.
 
UsFDT-_DfcD-ZMdjzVVg2Gav5SJOp35O.jpeg
Zo'n bak is het.
 
Een 600 is gewoon 60cm breed dacht ik. De 700 is dan net weer iets hoger meen ik.
Het is dus een bak van 54 liter en daarom dat ik ook zei dat die algeneter er niet in thuis hoort.
 
Ach hoe kom ik nu aan 1.20 meter? Ik heb een panorama 100 en die is 1 meter, ik ging er al wel vanuit dat de rekord 600 geen 6 meter was. :S

In een rekord 600 is 10-15 garnalen een mooi startaantal.
 
in de JUWEL Rekord 600 past 63 Liter hoeveel garnalen raad je dan aan?
 
maar dan haal ik wel een stuk of tien en probeer ik mijn algeneter ergens anders te huisvesten
 
Je kan bij de lfs eens vragen of ze hem willen aannemen. Zo doe ik dat ook weleens maar niet elke zaak doet dit denk ik.

Ik zou 10-15 nemen om mee te beginnen. 10 is eigenlijk het minimum.
 
ok dankjewel, hoe moet ik een halve kokosnoot zo schoonmaken dat hij in mijn aquarium kan?
kan ik gewoon een kokosnoot bij de supermarkt halen?
 
Ja dat kan en die zou je kunnen doorzagen en dan schoonmaken. Dus al het vruchtvlees eruit.
Je kan ze bij enkele aquariawinkels ook wel kopen hoor.
 
moet je een kokos noot uit de supermarkt voordat het in je aquarium kan ook nog koken?
 
kellemes zei:

Persoonlijk doe ik dat wel want in de supermarkt weet je nooit wat er mee is gebeurt en hij kan wel op de grond hebben gerold.
Dus in dat geval zou ik het voor de zekerheid wel doen voordat hij de bak ingaat. Maar moeten is wat anders ;).
 
op marktplaats/het forum kun je ze veel goedkoper krijgen dan in de winkel zit hier kwaliteitsverschil in of kun je ze ook prima daar kopen zonder dat je allemaal ziektes in je bak krijgt?

iemand ervaring met dit soort dingen?
 
Je moet erop letten dat ze mooi op kleur zijn en bij partikulieren kun je vaak ook de nakweek kopen die wat minder mooi zijn.
Er zijn ook wel partikulieren die mooie exemplaren verkopen natuurlijk. De mannetjes zijn minder mooi van kleur dan de vrouwen.
 
ik denk dat ik ze toch in de dierenwinkel koop maar bedankt voor de info
 
aquariumfan123 zei:
ok dankjewel, hoe moet ik een halve kokosnoot zo schoonmaken dat hij in mijn aquarium kan?
kan ik gewoon een kokosnoot bij de supermarkt halen?


ik heb in het verleden wel eens halve kokosnoot gekocht gevuld met ijs deze eerst lekker zelf leeg gegeten en daarna uitgekookt en zo de bak in

Yilleke zei:
Aan de zijkant boven en onderaan zit een roostertje waar ze het filter in en uit kunnen. Bij de uitstroom is ook een ruimte waar ze in en uit kunnen. Aan de bovenkant klimmen ze niet uit want ze komen het water niet uit. Als je het javamos op hout vastmaakt zullen daar ook veel jonge garnalen in gaan zitten. Als het mos niet vastzit zwerft het rond en volgens mij maken de garnalen er dan geen gebruik van.

mijn jonge garnalen vinden het heerlijk in de drijvende riccia te gaan hangen hoor
 
jessicapilon zei:
kellemes zei:

Persoonlijk doe ik dat wel want in de supermarkt weet je nooit wat er mee is gebeurt en hij kan wel op de grond hebben gerold.
Dus in dat geval zou ik het voor de zekerheid wel doen voordat hij de bak ingaat. Maar moeten is wat anders ;).

I stand corrected.. je hebt hier inderdaad wel een punt ja.
 
patty776 zei:
aquariumfan123 zei:
ok dankjewel, hoe moet ik een halve kokosnoot zo schoonmaken dat hij in mijn aquarium kan?
kan ik gewoon een kokosnoot bij de supermarkt halen?


ik heb in het verleden wel eens halve kokosnoot gekocht gevuld met ijs deze eerst lekker zelf leeg gegeten en daarna uitgekookt en zo de bak in

Yilleke zei:
Aan de zijkant boven en onderaan zit een roostertje waar ze het filter in en uit kunnen. Bij de uitstroom is ook een ruimte waar ze in en uit kunnen. Aan de bovenkant klimmen ze niet uit want ze komen het water niet uit. Als je het javamos op hout vastmaakt zullen daar ook veel jonge garnalen in gaan zitten. Als het mos niet vastzit zwerft het rond en volgens mij maken de garnalen er dan geen gebruik van.

mijn jonge garnalen vinden het heerlijk in de drijvende riccia te gaan hangen hoor

Ik wist niet dat er in de bomen ook al kokosnoten met ijs erin groeiden zeg :D ;).
 
Patty die ervaring heb ik niet met de drijvende riccia maar dat komt omdat mijn molly's binnen een half uur de hele bos die ik had opgevreten hadden. Hier zitten de garnalen ook graag in mijn drijfplanten hoor maar baby's zie ik er nooit inzitten, daarvoor heb je denk ik toch mos op een vaste ondergrond nodig.
 
kan ik het beste een klein aquarium aanschaffen voor de garnalen?
 
Ik ga een JUWEL Vio aanschaffen met dan wat vuurgarnalen.
Ik had alleen wat vragen:
Zit er in dit aquarium een verwarming of moet je die los kopen?
Kan ik er misschien nog een vis indoen of een koppeltje die in een bak van 30L kunnen, zo ja iemand ideeen?
Is dit een geschikt aquarium of hebben jullie nog suggesties?

Aquariumfan123
 

Terug
Bovenaan