vuurgarnalen sterven 1 voor 1


ok ik heb vanavond voordat ik naar de sportschool ging nog die dode eruit gehaald. ik dacht ze eten die wel op maar inderdaad als het iets van een ziekte is zo had ik het nog niet bekeken, dus dat heb ik gedaan.
 
Bij mijn weten:


  • Zijn dode garnalen normaal weg voordat je er erg in hebt, zeker in grote kolonies.
  • Als dat niet zo is, en de doden niet opgegeten worden, is er -bij mij althans- meestal iets niet in orde.
  • Garnalen poepen afhankelijk van het voedselaanbod veel of weinig., Garnalen kunnen met heel weinig voer rondkomen, en poepen dan ook nauwelijks.
  • Veel poep kan duiden op "teveel voer"
  • �n een bodemloos aquarium zul je meer voeren, omdat de bodem niet af te struinen is door de garnalen.
  • Dat wordt versterkt als je de bodem/het glas vaak afhevelt.
  • Afbraakprocessen op een glasplaat zullen langzamer gaan dan in grind, door het kleinere oppervlak.

Overigens weet je het nooit. Bij de gemiddelde garnalenhouder zijn er ook wel eens maanden dat er #teveel# beesten doodgaan, zonder aanwijsbare redenen. Ik denk echter dat een bodem ook een buffer vormt met bacteri�n, extra voedsel en omzetting van poep. Maar ik weet het absoluut niet zeker!
 
thanks Tom! dat klinkt heel logisch dat ze de doden hebben laten liggen ja ze lagen er al een paar dagen sommige.
ik voer ze inderdaad best veel elke dag gooi ik er wel wat in.
en er zitten inderdaad ontzettend veel garnaaltjes in die bak, naar mijn mening, ze kunnen zich haast nergens meer verstoppen omdat het zo vol zit, misschien is dat dan ook een reden
 

Terug
Bovenaan