Vulkaan bouw project


Alie tip

Member
Lid geworden
9 september 2020
Berichten
10
Leeftijd
50
Hallo , ik ben met een project bezig, ik heb via https://s.click.aliexpress.com/e/_dVwRXwr deze rgb bruissteen gekocht.
Specification:
Voltage: 100-240V/50-60Hz
Output: 12v LED Bubble Air Stone
Working temperature: 5℃-40℃
Indoor use only
LED quantity:6pcs high quality RGB 5050SMD LED
LED color:RGB chips to 16 colors
Diameter: 9.8x2cm(3.86x0.79inch)
Item shape:Round

Ok, nu het volgende :
Ik wil zelf een vulkaan van steentjes maken door deze aan elkaar te plakken. (Ik kon geen vulkaan ornament vinden die past).
Wat voor type steen zouden zouden jullie gebruiken, wat kan ik het best als lijm gebruiken, of is een vulkaan van cement bouwen beter?






HTB16FMFU9zqK1RjSZFpq6ykSXXan.jpg
 
Je zou kunnen denken aan Lavasteen maar goed die belletjes zorgen voor extra oppervlakte beweging en verjagen co2. Dat is iets om rekening mee te houden als je co2 gebruikt.
 
Ik ben geen techneut maar ook daarbij weet je niet wat er aan materiaal is gebruikt en dan met name de verflaag. Of dat voor in de bak geschikt is dat weet je niet vermoed ik. Maar wellicht kunnen de kenners daar iets van zeggen. Het is wel leisteen maar ja ik weet niet of het ook nog van een verflaag is voorzien.
 
Tuinkabouter is me net voor; ik zou ook voor lavasteen gaan versierd met plantjes. GreenAqua op YouTube heeft diverse video's over hoe zij dat doen met een tweecomponentenlijm voor stenen.
 
neem voor de stenen wat jij mooi vind en lijm ze met kit of een gel secondelijm.
voordeel van de laatste is dat je lekker door kan gaan maar trek wel handschoenen aan
 
Je zou kunnen denken aan Lavasteen maar goed die belletjes zorgen voor extra oppervlakte beweging en verjagen co2. Dat is iets om rekening mee te houden als je co2 gebruikt.

Wat dacht je van CO2 belletjes ipv lucht?
 
dooie vissen denk ik
zoveel co2 wil je niet in je bak los laten.
 
dooie vissen denk ik
zoveel co2 wil je niet in je bak los laten.

In zo n geval zou je met een controller of magneetventiel moeten werken maar het is mij niet duidelijk of er lucht of co2 door gaat komen en ik ging ervanuit dat het lucht zou worden.
 
In zo n geval zou je met een controller of magneetventiel moeten werken maar het is mij niet duidelijk of er lucht of co2 door gaat komen en ik ging ervanuit dat het lucht zou worden.
Ze zijn ook gemaakt voor lucht en gezien dat ding in een vulkaan komt; lijkt het me de co2 ook niet waard. Waterdistributie van niks binnenin die vulkaan natuurlijk.
 
Nee duidelijk niet Lara want de co2 wat eruit komt dat zijn grote bellen die rap naar het oppervlak opstijgen. Ik had ook niet de indruk dat dit het voornemen van de TS was.
 
na alle tips, ga ik denk ik aan de piepschuim,daar heb ik al een hoop over gezien op youtube hoe je een ornament maakt. thxs alle
 
Ik had deze vorige week binnengehad, maar paste niet en kwam in stukken binnen
DSC_0477.JPG
 
wel jammer
 

Bijlagen

  • DSC_0478.JPG
    DSC_0478.JPG
    28.8 KB · Weergaven: 106
Ja ze gaan er erg ruig mee om en breekbare zaken komen vaker stuk aan. Laatst hadden wij iets van een brander van steen/klei besteld en die was ook kapot. Kregen wel snel het geld retour maar ja dat is niet de bedoeling.
 
Ik wil eigenlijk zoiets hebben, maar kan deze nergens vinden met de juiste maat voor me rgb bruissteen . Dus is zelf bouwen de enige optie , of printen, maarja kan PLA in een aquarium?
 

Bijlagen

  • hydor-h2show-vulkaan-deco.jpg
    hydor-h2show-vulkaan-deco.jpg
    104.8 KB · Weergaven: 115
  • 40ff4b33549df21b515d6bc4849614e7_preview_featured.jpg
    40ff4b33549df21b515d6bc4849614e7_preview_featured.jpg
    59.2 KB · Weergaven: 98
  • e0774aabf654b32308b62668f3451067_preview_featured.jpg
    e0774aabf654b32308b62668f3451067_preview_featured.jpg
    45.7 KB · Weergaven: 101
je kan hem ook maken door een hoop zand in model te maken deze nat te sproei en er cement overheen te stuiven laten verharden daarna epoxy er overheen als dat hard is til je hem op en spoel e het zand er uit.
den heb je een dunne schil die je met tegellijm of iets dergelijks verder in model kan brengen
 
dit is de maat
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2020-09-19 at 12.54.08.jpeg
    WhatsApp Image 2020-09-19 at 12.54.08.jpeg
    45.2 KB · Weergaven: 103
  • WhatsApp Image 2020-09-19 at 12.53.31.jpeg
    WhatsApp Image 2020-09-19 at 12.53.31.jpeg
    52.2 KB · Weergaven: 101
Ik kwam deze toevallig tegen.
 

Terug
Bovenaan