Vroegtijdig nestgedrag apistogramma


Cajito

Well-known member
Lid geworden
8 april 2013
Berichten
51
Locatie
Antwerpen
Zit met opgroeiende apistogramma’s cacatuoides in mijn bak. 2m 4v (dit omdat ze niet meer vrouwtjes hadden maar het gaat zo goed dat ik twijfel of ik er nog meer bij ga zetten). De mannetjes zijn mooi van kleur maar zijn nog klein. Met klein bedoel ik Max 5cm. Nu is er een koppeltje dat een hol heeft gegraven onder het hout en er ook niet meer uitkomt om te eten. Typisch nestgedrag dus maar is dit mogelijk met zo’n jonge dieren of bestaat de kans dat ze niet groter meer worden en dus de kleinste cacatuoides mannetjes zijn die ik ooit heb gehad?
Mvg
Philippe.
Ahja ze zitten in een bak van 2.00x60x60 en zonder andere bewoners.
 
Met 5 cm kan het goed zijn dat ze hun eerste nestje hebben. Ze kunnen daarna nog wel doorgroeien, al is er het argument dat zoiets veel energie kost, ten koste van de groei. Ik denk dat dat wel meevalt.
 
Ik ben het eens met Jeppo. Ik heb mijn a. hongsloi en a.baenschi ook erg klein/jong gekocht om mee te kweken. In beide kweekbakken was het het eerste weekend al raak en nu heb ik 2 bakken vol apisto's:DD
 
Dat kan zeer zeker. Meestal zijn de eerste nesten van jonge vissen niet erg succesvol, maar jong geleerd .....
 

Terug
Bovenaan