Vreemd gedrag van mijn vissen


J

Johnny Boy

Guest
Hallo
Weten jullie wat de rede is dat mijn blauwe tetra's altijd onder mijn rode lotus schuilen
Dat doen ze al een paar weken
Allen met eten zwemmen ze rond

Groet John


962646johnny_boy_0_85_picture.jpg

714316johnny_boy_0_85_picture.jpg
 
Geen direct idee, maar heb je voldoende drijfplanten in je bak?
Mogelijk zou daar de oplossing in te vinden zijn.
 
Teveel licht van boven?
of,, Denken dat het regent?
 
ik ga mee met mijn voorgangers
 
Ja, onder die bladeren worden ze niet nat
 
Ik denk dat ze een bijeenkomst hebben
 
Het ziet er heel vreemd uit , de andere vissen doen wel normaal .
Het gekke is dat de bak vol staat met planten die dichte begroeit zijn dan de lotus , maar ze willen allemaal onder de lotus .
En ze kijken ook allemaal de zelfde kant op , zouden ze daar stiekem een tv hebben op gehangen.

Groet John
 
Ze kijken naar hun serie: BReaking FIsh of House of Fish :p
 
Johnny Boy zei:
Het ziet er heel vreemd uit , de andere vissen doen wel normaal .
Het gekke is dat de bak vol staat met planten die dichte begroeit zijn dan de lotus , maar ze willen allemaal onder de lotus .
En ze kijken ook allemaal de zelfde kant op , zouden ze daar stiekem een tv hebben op gehangen.

Groet John

:D

Draai de bak eens om, kijk wat ze doen. ;)
 
Dit is natuurlijk gedrag, deze visjes eten in de natuur vooral insecten die in het water vallen.
Daarom bevinden ze zich nooit ver van het wateroppervlak, waar dan weer het gevaar van vogels loert.
De visjes hebben in de loop van de evolutie geleerd dat het zich grotendeels verschuilen onder blad of hout veel voordelen biedt, ze kunnen insecten vanuit een hinderlaag ophappen en zijn goed beschermt tegen de vogels.

Als je een aantal witte printerbladen op je dekruiten legt, waardoor het licht diffuus wordt, zul je zien dat ze binnen een dag weer overal in de bak te vinden zijn en wel in de bovenste waterlagen.
 
Ik heb geen dek ruiten Bicsmoke
Als het licht te vel is voor hun zal ik de vissen weg moeten gaan doen
Ik heb het licht nodig voor mijn planten
 
Of, zoals al geopperd, een hoekje met drijfplanten cre�ren of een van je planten langs de oppervlakte laten groeien met daaronder wat zwemruimte).
Dan hebben ze al twee plakken war ze zich kunnen verstoppen als bescherming tegen de vogels.

*mooie bak, zou uren voor je aquarium kunnen zitten kijken*
 

Terug
Bovenaan